Paracet som ikke virker?

akg

Gift med forumet
Noen vært borti det?
Gutten min hadde feber på 39,4 for 1,5 t siden og fikk stikkpille,nå er feberen på 39,7 og har kjent på ham med jevne mellomrom og han har vært like varm hele tiden.
Har vært i kontakt med legevakt og venter på tlf fra legen nå.

nei har ikke vert borti det nei, men har merket av og til at det tar laaang tid før den virker, og så slutter den å virke etter kort tid.

Ok,har pleid å funke fort her når han har fått før[8|]

Kan jo være at den virker, at den ville ha vært mye høyere hvis du ikke hadde gitt paracet. Men tempen er ikke sååå høy enda, så ville nok bare avventet og tatt ny temp om en time eller ved forverring av allmenntilstand.

ORIGINAL: * BettiSpaghetti *

Kan jo være at den virker, at den ville ha vært mye høyere hvis du ikke hadde gitt paracet. Men tempen er ikke sååå høy enda, så ville nok bare avventet og tatt ny temp om en time eller ved forverring av allmenntilstand.

Ja,det kan jo hende[8|] Nei,vet at det ikke er sååå høyt,så reagerte ikke på det,reagerte bare på at feberen stiger selv om jeg har gitt pracet,for har ikke vært borti det før..

Største eller minste?
Opptaket i tarmen kan være svært varierende, så det kan være lurt å knuse en halv paracet og gi han den i feks yoghurt (hvis han orker å ta til seg noe) siden opptaket er mye mer forutsigbart der. Virker dog litt senere.. (myntet på størstemann denne da [8D])
God bedring til gullet ditt!

her virker paracet dårlig på ene tvillingen, så vi må gi flytende ibux i kombinasjon med paracet.

ORIGINAL: Slick Chick

Største eller minste?
Opptaket i tarmen kan være svært varierende, så det kan være lurt å knuse en halv paracet og gi han den i feks yoghurt (hvis han orker å ta til seg noe) siden opptaket er mye mer forutsigbart der. Virker dog litt senere.. (myntet på størstemann denne da [8D])
God bedring til gullet ditt!

Størstemann[:)] Takk for tipset,det var jeg ikke klar over[:)]

Det har skjedd flere ganger med guttene våre. Jeg husker ikke hva som feilte de, for det er så mange år siden, men mener å huske at det var ørebetennelse ene gangen i alle fall.

Forresten så funket ikke paracet på eldste gutten vår da han hadde ørebetennelse for noen år siden. Gav han flytende, men det gikk fint da han fikk en tablett knust og blandet i saft.

Han har ikke så veldig høy feber enda, men det er lurt å kle av han, sånn at feberen ikke blir pakket inne. La han gå i underbukse/bleie en liten stund. Skal han sove så pass på at det ikke er for varmt i rommet, og la han ligge med så lite på seg som mulig.
Gi masse drikke.

God bedring[:D]

ORIGINAL: Lois Lane

Det har skjedd flere ganger med guttene våre. Jeg husker ikke hva som feilte de, for det er så mange år siden, men mener å huske at det var ørebetennelse ene gangen i alle fall.

Forresten så funket ikke paracet på eldste gutten vår da han hadde ørebetennelse for noen år siden. Gav han flytende, men det gikk fint da han fikk en tablett knust og blandet i saft.

Han har ikke så veldig høy feber enda, men det er lurt å kle av han, sånn at feberen ikke blir pakket inne. La han gå i underbukse/bleie en liten stund. Skal han sove så pass på at det ikke er for varmt i rommet, og la han ligge med så lite på seg som mulig.
Gi masse drikke.

God bedring[:D]

Takk for tips[:)]

Skjedde med gutten min engang, ga han paracet når han hadde 40,5 i feber..
den gikk ikke ned, så han måtte ligge med 40,5 i feber i 2-3 timer.. gikk veldig greit, for når han kunne
få en ny så funka den ![:)] å dagen etterpå var han helt frisk..

Flytende ibux fungerer bedre mot feber.. Er det smerter derimot kan paracet være best..

Back
Topp