Paracet og gravid?

2 Stjerner

Betatt av forumet
Jeg vet vi gravide kan bruke paracet under graviditenen, men veldig usikker på om vi kan bruke samme dose som står på pakken? Er det noen av dere som vet eller bruker noe paracet?

Jeg sitter nemmelig her med ny-trukket visdomstann og gruver meg til bedøvelsen forsvinner. Tannlegen sa at jeg kunne regne med 2-3 dager med noe smerter og av erfaring er det veldig og ufattelig vondt og ha "tannpine" :-( 
Som jeg forstår det på pakkningsvedlegget skal jeg jo rådføre meg med lege, men her er det snakk om bare ett par dager. 
Jeg er generelt ikke den personen som spiser paracet til vanlig (ved hodepine, feber, vond kropp og den slags) For smertene går jo over etter hvert, og det gjør det jo nå også, men disse smertene er for meg utholdelig så jeg tyr til paracet :-P Hehe... 
Er det noen her med erfaring? Hjeeelp ;-)

Hvis det er vanlig reseptfri Paracet, så kan du ta dosen som står på esken så lenge det ikke er snakk om over lang tid:) Har du fått (sterkere) Paracet på resept, ville jeg snakket med legen først.

OptimistHoppa skrev:
Hvis det er vanlig reseptfri Paracet, så kan du ta dosen som står på esken så lenge det ikke er snakk om over lang tid:) Har du fått (sterkere) Paracet på resept, ville jeg snakket med legen først.

Nei, det er vanlig reseptfri Paracet ja :-)
Så godt og høre, for det kan virke som at jeg trenger 1-2 om ikke lenge + at jeg skal på personalmøte ikveld, så greit og være litt "med" der også ;-)

Så lenge du ikke overstiger døgn dosen, og over lenger tid, kan du fint ta det som står på pakken :)

Max dose pr døgn med paracett er 4g. Dvs at du kan tak 2 500mg eller 1 1g 4 ganger i døgnet. :)

Sandbakk skrev:
Max dose pr døgn med paracett er 4g. Dvs at du kan tak 2 500mg eller 1 1g 4 ganger i døgnet. :)

Sign:) God bedring!!

Ah... Takk dere :-) Har ikke fått bruk for denne paraceten ennda, men hørte på møtet ikveld at det ennda kunne komme litt ubehag/smerter i morgen. Men alle hender, føtter, tær og fingre er krysset for at jeg ikke får så veldig vondt 

Håper at du slipper problemer og smerter, vet at visdomstann hadde jeg ikke turt å trekke mens jeg går gravid, fikk skikkelig mange problemer sist gang så håper du slipper alt sånn

Har du trekt oppe er det veldig lite smerte i ettertid involvert i forhold til å trekke nede fordi overkjeven er mer porøs enn underkjeven. Men så spiller det jo og inn om du har måtte kutte mye, om du er sydd, om de måtte brekke tannen for å få den ut osv osv. Jeg har fått "dyttet" ut en visdomstann i overkjeven (som jeg ikke visste jeg hadde), den liksom bare "plopp" etter et par skubb, mens samboeren min har fått operert ut en i underkjeven (jeg fikk se på!Overlykkelig XD) og hadde veldig vondt lenge (but then again, hes a man...). Han måtte fjerne ett av stingene sine selv etter kort tid. Viste seg at det var det som gjorde vondt, og ikke selve såret. Mye å tenke på :) Husk å drikke mye vann om du tar piller, det er i mange tilfeller mengden vann som hjelper mer enn selve pillen.

Jeg har brukt endel paracet da jeg hadde bihulebetennelse. Legen sa det var ok.
Ville også ha sagt at jeg har trukket alle 4 visdomstennene, og at det ikke har vært særlig vondt etterpå. Tror faktisk ikke jeg trengte smertestillende. det er sant det er litt mer ubehag i underkjeven, men ikke så gæli det heller. Mye vondere før trekkingen (om det er betennelse hvertfall!) Så lykke til og håper det ikke blir særlig vondt!

..og jeg ble akuttinnlagt på sykehuset etter å ha fjernet en visdomstann :P 

Haha!

Men sånn ellers, normaldose med paracet er ikke farlig, som alle andre sier her!

Håper du har sluppet unna alle vondter!

Man kan ta samme dose ja, men jeg må bare si at min lege ville helst ikke at jeg tok paracett.
Jeg har slitt med kraftig hodepine, men hun ville helst at jeg ikke tok noe for det.
Det er forsket frem at det er større sjanse for at barnet får astma om mor tar paracett i graviditeten.

Back
Topp