Paracet og amming?

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Tror jeg tok kanskje 4 Paracet ila svangerskapet, men nå er bekkenet mitt så gale at jeg er på grin når jeg går. Er det greit å ta Paracet når en ammer?

Vet faktisk ikke - jeg er anti alt som er av piller og tok ikke noe slikt de to årene jeg ammet jr. Ring helsestasjonen å hele eller rett og slett lege. Er jo ikke meninga at du skal gå rundt å ha så vondt at du skriker.... :/ God bedring <3

Jeg ble pakket full av smertestillende når jeg lå på barsel, så kan umulig være så farlig å ta et par paracet. Men det står sikkert noe om det i felleskatalogen eller tryggmammamedisin.no :)

Fikk Paracet og Ibux hver gang jeg ammet på sykehuset, pga etter rier :) Regner med at det går helt fint

Vet det går helt fint på barsel, pga det er så lite melk.. Og lite går over.. Men når melken er i gang ordentlig - EE jef usikker hvor mye som går over..

Sniker: jeg gikk på mye smertestillende og andre medisiner 4 uker etter fødsel, og de brukte all min melk på lillemor disse ukene. Jeg kan ikke se for meg at det er farlig. Men kanskje forhøre deg med HS imorgen?

Jeg fikk med meg Ibux 600 MG med meg hjem fra sykehuset. Fikk beskjed om å ta det sammen med paracet.

Det tror jeg ikke er noe problem. Jeg hadde keisersnitt og tok 4x1000mg om dagen i minst en uke etter fødsel som smertestillende. Jeg tar fortsatt en paracet når jeg føler behov for det. På barsel fikk jeg morfin og jern i tillegg!

Tror jeg tok kanskje 4 Paracet ila svangerskapet, men nå er bekkenet mitt så gale at jeg er på grin når jeg går. Er det greit å ta Paracet når en ammer?
I Felleskatalogen står det :

Går over i morsmelk. Det er estimert at et ammende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.

Jeg tar maks dose av paracet nå, pga brystbetennelse og skulder problemer. Legen sa det var helt greit, så lenge det ikke overstiger anbefalt daglig dose, og over veldig lang tid.

Back
Topp