Paracet når jeg ammer.

hb77

Elsker forumet
Noen som vet hvor mye Paracet jeg kan ta når jeg ammer? Kan jo ta 2 tabl (1000 mg til sammen) 3 ganger om dagen, men kan jeg ta mer enn det når jeg ammer? De virker jo bare ca 5 timer, og så får jeg innmari vondt i kroppen, fryser og orker ingenting når virkningen tar slutt. Holder på sånn hele døgnet... Heldigvis har samboeren min blitt hjemme fra jobben i dag for å ta seg av snuppa.
Jeg har ringt legen, men de visste ikke, og skulle ringe meg opp igjen senere, derfor tenkte jeg kanskje noen her har noe erfaring? Vanligvis kan man vel ta 4 ganger om dagen i enkelte tilfeller.

Takk for svar! [:D]

Overgang i morsmelk: Beregnet dose barnet får i seg er maksimalt 4,2% av morens vektjusterte enkeltdose av paracetamol. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.

Jeg ville ikke pøst på, men hvorfor ikke dra til legen for å sjekke ut hva som er i veien?

Kanskje du kan få noe annet rly ^^
God bedring ihvertfall

jeg vet ikke... men jag har nettopp vert syk,og da fikk jeg ta to paralgin forte pr dag... og jeg ammer... håper du blir bedre snart! [;)]

Takk! [:D]
Legen ringte nå, og sa at jeg kunne ta 500 mg 4 ganger i døgnet. Håper jeg blir fort bra, dette er helt pyton. Er jeg ikke bedre i morra drar jeg nok til legen.

500 mg 4 ganger på et døgn? Det er jo INGENTING.. Altså, en paracett hver 6 time? [:-]

Jeg tar 2 paracetter hver 3.5 time når jeg er syk.. Skal jo fungere til å ta meg av barna [:-][:o]

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

500 mg 4 ganger på et døgn? Det er jo INGENTING.. Altså, en paracett hver 6 time? [:-]

Jeg tar 2 paracetter hver 3.5 time når jeg er syk.. Skal jo fungere til å ta meg av barna [:-][:o]

Det tar jeg også [:)]

Ja, 1 Paracet hver 6. time er ikke mye. Jeg dro til legen på torsdag ettermiddag, og har lungebetennelse. Går på penicillin og håper jeg snart blir bra... [:)]

Back
Topp