Paracet mot gravid og modnings smerter

Streken 2021

Elsker forumet
Marshmallows2021
Jeg har ganske mye modningstegn på nettene for tiden, dette har ført til at jeg har mye hodepine pga lite søvn og verk i ryggen.

I utgangspunktet så pleier jeg ikke egentlig å ta paracet pga svangerskapsrelaterte ting, da skal det være skikkelig vondt. Alikevel vurderer jeg det nå pga smertene og søvnmangelen. Jeg er 37+5 og kan jo risikere å gå slik som dette over flere uker. Da ønsker jeg jo helst å være mest mulig oppegående for kommende storebror i tillegg, ikke bare ligge som ett slakt på sofaen :rolleyes:

Hva tenker dere?
Jeg skal ta det opp med jordmor på svangerskapskontroll i morgen tidlig, men synes det er fint å høre hvordan andre ville gjort det likevel :happy:
 
Spurte legen på Rikshospitalet om jeg kan ta Paracet på kvelden mot smerter i kroppen (fibromyalgi) , og hun sa ja. Tenker det er viktig å få sove, så om en Paracet kan hjelpe deg å sove hadde jeg tatt en. Om så ikke hver kveld, kanskje annenhver? Jeg ser an hver kveld om behovet er der.
 
Jeg hadde gjort det. Tok litt mot hodepine tidlig, men hadde ikke mye vondter med behov utover svangerskapet. Tok et par da fødselen starta :D
 
Eg sliter med bekkenet og kraftige kynnere, ekstra ille om natten, så fikk anbefalt på føden (uten å spørre de) om å ta paracet. Sånn at eg fikk kvilt meg godt fremover. 37+0 i dag. :happy:
 
Jeg fikk beskjed om å ta 1g hver 6 time for modningsrier. Hjelper litt, så ikke ha det vindt og slit deg ut
 
Jeg fikk beskjed om å ta 1g hver 6 time for modningsrier. Hjelper litt, så ikke ha det vindt og slit deg ut
Samme beskjed her. Ingen grunn til å ligge våken når man fint kan ta 4g/døgn, sa de på føden da jeg var inne på sjekk. Paracet tar litt brodden av kynnerne for min del.
 
Jeg fikk samme beskjeden her fra jordmor i dag, så da tar jeg paracet med god samvittighet! :D
 
Jeg har tatt Paracet ved skikkelig hodevondt - nettopp for å fungere for han største! Legen har ikke sagt at det kan være farlig utover de «normale» begrensningene.. Skal ikke gå på det fast eller brukes over lang tid!
 
Jeg ville gjort det. De dagene jeg føler meg skikkelig sliten krysser jeg alltid fingrene for at jeg ikke skal føde den dagen, og tar også en ekstra lur på dagen når det er tid til det. Dersom smertene gjør at du ikke får sove er jo ikke det bra. Det er viktig å føle seg uthvilt når du skal føde.
 
Back
Topp