Paracet/Ibux og amming

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Kan man ta det?

Ja. :) Det har ikke blitt påvist noen skadelige virkninger på barn av paracet. Husker ikke med Ibux.

Selvfølgelig ved fornuftig bruk, men det trenger jeg vel ikke påpeke, får man håpe. :P

Hvis jeg husker rett skal man unngå Ibux, men paracet kan tas! Jeg ville spurt en lege eller jordmor :)

Selvfølgelig ved fornuftig bruk, men det trenger jeg vel ikke påpeke, får man håpe. :P

Haha! Nei altså - her går det fort over 1 år mellom hver gang jeg tar sånt, så det går nok bra ;)

Ibux går fint når man ammer. Fikk beskjed av legen om å ta det. Lite som faktisk går i melka

Står i pakningsvedlegget (evt på nett). Jeg tar det nå, men ammer så sjelden og hun er jo ikke nyfødt lenger. Vet det er greit men står enten at det ikke er forsket nok på/kun i samråd med lege/at det går over i morsmelk men ikke er farlig for jeg valgte å la være når hun var mindre. Paracet kan de jo få selv.

Står i pakningsvedlegget (evt på nett). Jeg tar det nå, men ammer så sjelden og hun er jo ikke nyfødt lenger. Vet det er greit men står enten at det ikke er forsket nok på/kun i samråd med lege/at det går over i morsmelk men ikke er farlig for jeg valgte å la være når hun var mindre. Paracet kan de jo få selv.

Var til lege idag, og fikk beskjed om at jeg kunne ta maksdose av både paracet og ibux (2 tabletter paracet 3 ganger daglig + 3 ibux). Han anbefalte meg likevel å pumpe videre (hun har begynt å nekte mm på flaske også nå, så er liksom ikke så mye jeg kan gjøre) ihvertfall nå når jeg er syk (har 39 i feber)

Var til lege idag, og fikk beskjed om at jeg kunne ta maksdose av både paracet og ibux (2 tabletter paracet 3 ganger daglig + 3 ibux). Han anbefalte meg likevel å pumpe videre (hun har begynt å nekte mm på flaske også nå, så er liksom ikke så mye jeg kan gjøre) ihvertfall nå når jeg er syk (har 39 i feber)
Prøv å spis masse hvitløk, det gir god smak på melken.

Kan det være anderledes temperatur på mm enn mme? Mtp at du sikkert varmer i vannbad.

Er mm fryst først, stått en stund i kjøleskap eller gies den fersk?

Den hun nektet veldig hadde stått i kjøleskap. Den jeg ga i går hadde stått i romtemperatur og den tok hun. Nå sitter jeg til legen så måtte dette flaska i kjøleskapet nå, så vi får se om det er likt ;)

Jeg tok både ibux og paracet fram til mini var 1 uke. Pga smerter etter ks, fikk beskjed av sykehuset om å ta det...

Back
Topp