Paracet i svangerskap

Luttenutt

Glad i forumet
Julibarna 2019
Juligull2021
Var på apoteket nå for noe annet, men spurte samtidig om jeg kunne ta noe smertestillende i svangerskapet. De sa nei til Ibux, men at det ikke var noe problem med Paracet og panodil sålenge jeg fulgte pakningsvedlegget i forhold til dosering. Trodde det var fyfy? Spurte da jeg sliter med ekstrem hodeverk, men stolte ikke på det svaret så gikk uten.
 
Paracet har jeg alltid blitt informert at er trygt ved både svangerskap og amming.
 
Paracet er relativt trygt, men det er vist en sammenheng mellom langvarig Paracetbruk i svangerskapet og utvikling av ADHD hos barna senere. Å ta Paracet innimellom bør ikke være farlig.

Men Ibux og lignende (NSAIDS) er ikke bra å ta, da det kan gi hjertefeil hos barnet!
 
Jeg fikk i hvertfall beskjed fra min jordmor om at det var helt trygt å bruke Paracet, og det samme på baby etter at hun ble født. Og under amming :)
 
Jag hade dödd utan paracet med all huvudvärk jag har haft! Är du osäker på mediciner i svangerskap så kan du läsa på tryggmammamedisin.no. Dem er till enhver tid oppdatert på hva som er tryggt å bruke!
 
Paracet er førstevalget.
Tok dessverre mye i mitt 2. svangerskap pga migrene.
 
Paracet er helt ok å ta, Panodil er synonympreparat så det er også greit :) Nsaids bør en styre unna, Ibux, Ibuprofen osv.
 
Paracet er helt greit. Fikk sterkere medisiner av sykehuset mens jeg var høygravid med nr 1. Adhd greiene er jeg ikke helt sikker på om stemmer og i hvertfall ikke for så mange. Tok masse med nr 1 som sagt og hu er rolig og helt avslappet. Nr 2 som jeg ikke tok noenting med er helt propell.
 
Jeg har slitt ekstremt med migrene i svangerskap og har i perioder tatt paracet daglig..legen har sagt det er helt op i en periode.
 
Back
Topp