Pappas/partners involvering

vichaa

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Nå er vi i gang med hverdagen her i huset der pappa går på jobb 08-16. Når han kommer hjem er han selvfølgelig sliten etter arbeidsdagen. I utgangspunktet er han sliten fordi han våkner litt om nettene pga den lille. Når han kommer hjem så koser han med datteren vår, men ofte er hun sliten og litt grinete på kvelden hun også etter en lang dag. Da frister det ikke pappa å holde på med henne så lenge. Hvor mye er deres partnere involvert på ettermiddag/kveld? Synes dere det er rettferdig å måtte gjøre like mye på kvelden som dere gjør på dagen med den lille siden pappa/partner tross alt har vært på jobb og naturligvis er sliten?

Ønsker bare synspunkter :)

Vi har delt det sånn at jeg og lille sover på eget rom sånn at pappa får sove. Da er han utsovet og følger storesøster i barnehagen. Pluss at han er opplagt til å hjelpe til på kveldene. Fungerer fint for oss :)

Her hører ikke pappa'n at han våkner om natta så han sover som vanlig;) Han jobber 6 dager i uka 8-16 eller 8 til 20, og når han kommer hjem gjør han like mye som meg! Han mater, steller, koser og bader han. Så har jeg to barn fra før som bor hos oss 100% som han er like delaktig med som alltid. Kjører og henter, ser på kamper, lager middag og holder på:) SÅNN syns JEG det skal være da;)

Lille her sover om natten, så pappaen er uthvilt til jobb. Om ettermiddagen deler vi på alt. Har en på 6 og en på 4, så det er nok å henge fingrene i. Det eneste pappaen har som fast oppdrag er kveldsbadingen. Det har han gjort med alle. Da nyter jeg litt alenetid med de to største!

Pappaen her i huset er så fin når han kommer hjem fra jobb, om ikke jeg har laget middag eller etter vi har spist middag, skal han bare holde henne litt, 5 min senere sover begge to på sofaen, hun på brystet hans! Han prøver og delta i alt, bleieskift og bad og får mate når det er flaske, huset ser stort sett jæ... ut, men står heller i det og at vi koser oss sammen! Han løfter henne opp til meg når det er amming på nettene og skifter ofte bleie! Noen ganger enser han ingenting og sover forbi det, mens andre ganger hjelper han til :) sier også til han når jeg ser han er sliten at han kan få sove ut om natta:)

Samboer tar alt om nettene. Hans valg altså, ikke jeg som tvinger han haha. Og han hjelper til som vanlig etter jobb. Jeg prøver å ta litt diskret over for han om ettermiddagene da, så han får slappet av noen timer i døgnet han og.

Her våkner ikke pappa om natten av lille. Han står opp med storesøster leverer og henter i barnehagen, lager de fleste middagene og rydder for kvelden. Koser litt med lillesøster mens jeg legger storesøster. Gjør generelt lite med lille, men er veldig flink til å gjøre husarbeid. Helt greit, da lille er mest urolig om kvelden og vil bare amme likevel:) Også tar han henne noen min så jeg får dusjet avogtil også.

Her har jeg hovedansvar 24/7
Natt/dag om han er hjemme eller ei.
Eneste han gjør er holde henne i armene og kose med henne.
Han jobber, og jeg er hjemme med to små. Han gjør det som er lettvint, og gøy og jeg tar meg av tannpuss, legging, bleieskift, og mating.
Sånn har det bare blitt rett, og slett.
Jeg gidder ikke å spørre om han kan gjøre ditt eller datt. Han bør se det selv, for jeg gidder ikke å bruke min energi på, og si vær eneste ting!
Han er ALLTID trett pga selv om han ikke gjør noe så våkner han av Lille på nettene. Og passer på og informere meg om at han gjør det :eek: ved og gi meg noen hint som i morges... jeg må gå nå vist jeg i det hele tatt kommer frem til jobb i dag... Hva mener du spurte jeg?. Jeg mener om jeg klarer og la være og sovne bak rattet :eek:

Samboer tar alt om nettene. Hans valg altså, ikke jeg som tvinger han haha. Og han hjelper til som vanlig etter jobb. Jeg prøver å ta litt diskret over for han om ettermiddagene da, så han får slappet av noen timer i døgnet han og.
Da går jeg ut i fra at du ikke fullammer☺

Han jobber, og jeg er hjemme med to små. Han gjør det som er lettvint, og gøy og jeg tar meg av tannpuss, legging, bleieskift, og mating.
Jeg gidder ikke å spørre om han kan gjøre ditt eller datt. Han bør se det selv, for jeg gidder ikke å bruke min energi på, og si vær eneste ting!
Han er ALLTID trett pga selv om han ikke gjør noe så våkner han av Lille på nettene. Og passer på og informere meg om at han gjør det :eek: ved og gi meg noen hint som i morges... jeg må gå nå vist jeg i det hele tatt kommer frem til jobb i dag... Hva mener du spurte jeg?. Jeg mener om jeg klarer og la være og sovne bak rattet :eek:
Akkurat som jeg skulle skrevet det selv.. Godt å høre at det er fler, selv om jeg så klart syntes vi fortjener sånne pappaer som det er på film ;)

Kan han ikke bare gå å legge seg en annen plass hvis det er så problematisk at babyen våkner?! En ting er når de ikke gjør noe, men da skal de ikke klage! Jeg er våken hver natt hele natta (i seng rundt 5 om mårningen). Samboer her presterte å klage over at han var trett her en dag etter å ha vært ute. Da fikk han høre det ja!:'-D Man klager ikke over å være trøtt til en småbarnsmor;-)

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv.. Godt å høre at det er fler, selv om jeg så klart syntes vi fortjener sånne pappaer som det er på film ;)
På film?! Må se bad moms, der presenterer de virkeligheten! Vet ikke om du har fler eller ikke, men fedre har en tendens til å være bedre med eldre barn. De skjønner rett og slett ikke babyer;) Min pappa var alenepappa store deler av barndommen min, siden mamma hadde rusproblemer. Så jeg fikk jo sjokk da jeg fikk første barnet og det viste seg at fedre flest ikke gjorde døyten!:-p Trodde alle fedre var like fantastisk som min! :-)

På film?! Må se bad moms, der presenterer de virkeligheten! Vet ikke om du har fler eller ikke, men fedre har en tendens til å være bedre med eldre barn. De skjønner rett og slett ikke babyer;) Min pappa var alenepappa store deler av barndommen min, siden mamma hadde rusproblemer. Så jeg fikk jo sjokk da jeg fikk første barnet og det viste seg at fedre flest ikke gjorde døyten!:-p Trodde alle fedre var like fantastisk som min! :-)
Noen av de på film ;) Romantiske komedier og sånn. Jo, dette var Nr 3, og han er flinkere med de som er større. Er bare at jeg gjerne må si alt som skal gjøres, og da gjør jeg det heller selv :) Når det er sagt, har jeg ikke klippet plenen en eneste gang siden de to minste kom. Ikke vasket bil heller. Jeg har også en helt fantastisk pappa ❤️ Så sambo har noen store sko han skal prøve å fylle. Trist å høre om mamman din, men glad du har en superpappa!!!

Her har jeg hovedansvaret, men på dårlige dager så trår han virkelig til.
Han tar somregel en time med kos før han reiser på jobb om morgenen og vi tar en dag vær i helgen da vi står opp så den andre får sove.

Han sover somregel igjennom natten selv om lille skriker, men de nettene som har vert veldig tunge har han stått opp, henta bilsete og tatt med seg lillemann på biltur en times tid. :) da sovner lillegutt og jeg får litt søvn så det er lettere å takle resten av døgnet. :)
På ettermiddagen koser han når han er hjemme, men bruker en del tid på hobbyer og prosjekter så da ser vi ikke så mye til han. :)

Jeg har "hovedansvaret" døgnet rundt, da han ikke er så flink til å se hva som skal gjøres. Dette er han klar over selv da:) jeg sier til han hva han nå gjøre og når. Natten er det jeg som er oppe selvfølgelig siden han er på jobb. Men i natt tilbydde han seg og ta en mating siden jeg var så trøtt etter forrige døgn, da lille va veldig urolig:)

Hjemme hos oss er det jeg som tar babyen mest. Samboer trår til når jeg ber om det, og gjør andre ting i huset, som vasking, rydding, lage mat, innkjøp.. Frem til nå har han sovet på et gjesterom (min avgjørelse) sånn at minst én av oss er uthvilt :)

De fleste menn "ser" ikke at ting må gjøres og at mor trenger avlastning. De er rett og slett skrudd sammen på en litt annen måte enn oss jenter. Så hvis vi trenger hjelp eller ønsker at de bidrar mer må vi si det rett ut! :)

Back
Topp