Pappapermisjon!???

Homogenic

Glad i forumet
Vi strever sånn med å fatte og begripe noe av permisjonsgreiene...har vært på NAV i dag å snakket med de, men jeg føler meg bare som en dum løk der jeg sitter!!![8|]

Fedrekvoten:
Han har jobbet over 50% de siste 6 mnd og det, men jeg har ikke det for jeg er student. Vil det si at fedrekvoten ikke gjelder for han?! Vr sånn jeg forstod det, men nå fatta jeg ingenting av det ho dama snakka om heller da!![:'(]

Studiepermisjon:
Jeg har tenkt å søke på neste semester selv om jeg bare kommer til å gå frem til 3 uker før termin, og får da foreldrestipend.
Så lurer på om han får foreldrepenger fra NAV da?

Hjeeeeeelp!

ORIGINAL: Homogenic

Fedrekvoten:
Han har jobbet over 50% de siste 6 mnd og det, men jeg har ikke det for jeg er student. Vil det si at fedrekvoten ikke gjelder for han?! Vr sånn jeg forstod det, men nå fatta jeg ingenting av det ho dama snakka om heller da!![:'(]

Han får ikke fedrekvote hvis ikke du har jobba nei.

Studiepermisjon:
Jeg har tenkt å søke på neste semester selv om jeg bare kommer til å gå frem til 3 uker før termin, og får da foreldrestipend.
Så lurer på om han får foreldrepenger fra NAV da?

Hjeeeeeelp!

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt... Mener du at du har tenkt å søke på vårsemesteret og avslutte 3 uker før fødsel (ikke ta eksamen)? Tror jeg ville sjekka med lånekassa om hva som skjer med stipendet osv. hvis du ikke avlegger eksamen for de studiepoenga du har lån for...

Typen din får bare foreldrepenger fra nav hvis han skal gå hjemme på heltid og ikke jobbe. Hvis han ikke tar permisjon fra jobben sin for å være hjemme, så får ingen av dere foreldrepenger, kun engangsstønad til deg. Uansett må han vente i 6 uker etter fødsel før han får lov til å gå ut i permisjon.

han får ikke ta ut fedrekvoten fordi du ikke har jobba mer enn 50 %.. va sånn me oss og når me fikk...

å så tror eg d e sånn at du må ha en plan for videre tudie etter permisjonen, eventuelt at du tar eksamen, hvis ikke kan du få problemer me penger fra lånekassen tror eg...... TROR eg....

Men d me fedrekvoten e eg sikker på... far har rett på 1 uke permisjon me lønn, å 1 uke uten lønn, altså to uker.. men di må tas rett etter fødselen..

Back
Topp