Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dersom du har studieplass og er oppmeldt som fulltidsstudent, har pappaen rett til å ta ut all foreldrepermisjon, bortsett fra de 6 ukene som er forbeholdt mor. Derfor er det lurt av deg å beholde studieplassen, evt søke på et nytt studie.Morellskatten skrev:
Vi har gjort det sånn med begge ungene. Jeg har tatt permisjon fra førskolelærerstudiet, og "studert" psykologi og geografi årsstudium.
Da får jeg engangsstønad (som blir mine "permisjonspenger" for de 6 ukene jeg må ta), jeg får foreldrestipend fra lånekassen (10 mnd - såvidt jeg husker, der alt lån omgjøres til stipend), og mannen får x antall uker med permisjon (klarer ikke å huske nøyaktig hvor mange det er, det spørs jo om man tar 100% eller 80% lønn).
Far mister pappapermisjonen når man gjør det på denne måten (de 12 ukene som er forbeholdt far), men får altså ca 30 uker permisjon i stedet. Dersom permisjonen skal utsettes (den kan fordeles over 3 år), MÅ man søke om dette før utgangen av mors 6 uker.
Håper dette hjalp litt, send meg en pm hvis det var noe som var uklart
Pappa tjener opp sin permisjon uavhengig av mor. Jeg feks. er ufør og får engangsstønad. Far er i full jobb og får sine 12 uker (+2 ved fødsel evt.)Sjakkruta skrev: