pappapermisjon???

akita24

Flørter med forumet
Heisann!

Lurer på hvor lenge denne permisjonen er og om han vil få vanlig lønn i denne tiden?Glad for svar[:D]

Min mann er ansatt i kommunen og han får da 4 ukers permisjon med lønn.
Siden jeg ønsket meg et års permisjon med 80% lønn så får han også
bare 80% av sin lønn i permisjonstia.

Far skal ha 5 uker nå det er kommet en ny lov som gir en uke lenger permisjon men den er til far. Så far får en uke mer uten at mor mister noe. Men husk at hvis far ikke tar sine uker mister du/dere retten til disse. Bare i sjeldne tilfeller som alenemor eller lignende at mor kan søke om å overta far sin permisjon

ORIGINAL: akita24

Heisann!

Lurer på hvor lenge denne permisjonen er og om han vil få vanlig lønn i denne tiden?Glad for svar[:D]

Barne far har også rett på to uker fri i forbindelse med fødsel. Den ene uken skal være med lønn og så er det litt forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass om de betaler for begge ukene. Men han har rett på fri

Åååå hvorfor skal dette være så forbanna vanskelig? Huff, jeg er skikkelig blond når det gjelder å regne ut tall osv, og kjenner at jeg blir litt frustert nå når jeg skal søke fødselspermisjon.. Syntes det skulle vært sånn at både jeg og mannen min kunne fått ubegrenset med fri med full lønn![;)]

Den fødselspermisjonen far har rett på etter fødselen, er opp til arbeidsgiver om man vil betale. Så man kan faktisk risikere å få "må" ta 2 uker fri, uten å få noe som helst. Synes også dette er vanskelig!!! arrgh! [:@]

Jeg har en arbeidsgiver som betaler lønna mi under perm. Spurte i dag hvordan det ble gjort dersom jeg vil ha 52 uker med 80 %, og hvor jeg vil at mannen min skal ha 2 mnd perm på slutten. Da sier de at han bare kan ta 5 uker. Er dette rett??? Skjønner ingenting jeg nå.

SUUUUUUUUUUUKK!!

Husk at det er 53 uker du kan ta ut med 80% lønn. Du kan dele permisjonen din med faren. Det eneste du Må ta ut er 3 uker før og 6 uker rett etter fødselen. Det står greit forklart på trygdeetatens hjemmesider.

ja er ikke lett dette damer.... er nok mange som føler d sånn i denne tiden alt sånn skal ordnes, er utrolig innviklet... men tror d letteste er å ringe på trygdekontoret å spørre om d de lurer ppå.... men husk at de er sinnsykt vrange der... så stå på ditt... de fem ukene som er fedrekvoten må ikke tas ut sammennhengende...

Kan fedrekvoten tas ut mens jeg har ferie?

Ja det sa de til meg på trygdekontoret. At far ikke kunne ta perm med mindre jeg var sjuk, under utdanning eller tilbake i arbeid....

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1194404.ece

Du må hvertfall skrive ulike datoer på ferie og fedrekvoten på skjemaene. De vil nemlig ikke at dere skal være hjemme samtidig, for en eller annen merkelig grunn...

Back
Topp