Pappapermisjon

Ellu

Elsker forumet
Plutselig kommer mannen hjem fra jobb og sier han må ha en kopi av permisjonsøknaden vår til sin arbeidsgiver, sånn ca et år etter vi leverte.... [8D] Han skal ha sin pappaperm fra 10.mars.
Så vidt jeg husker fylte han ut et eget skjema som han leverte sin egen arbeidsgiver, som igjen sendte dette inn til NAV. Det kan jo hende dette har forandret seg. Noen som vet?

Problemet er at jeg tror ikke jeg har noen kopi av denne søknaden liggende og da må jeg ta opp tlf og ringe. Og det gidder vi ikke![:D] (Har NAV litt oppi halsen. Godt jeg ikke har så mye med dem å gjøre i grunn.)

Her skal pappan fylle ut et eget skjema (eller arbeidsgiveren hans).. Han har ikke fylt ut noe før. Hva skal han med kopien da?

dere skal fylle ut et skjema med til fra dato,som arbeidsgiver skal stemple og så videresendes til nav...
så hvist dette er gjort,såhar no nav en kopi vil jeg tro!?![:)]

Jeg snakket med nav.. De/han sa (nå risikerer man jo å få 3 forskjellige svar av 3 forskjellig mennesker da, men)

At så lenge permisjonen går som planlagt, (det dere fylte ut på skjema hvor dere valgte dekkningsgrad) så er det kun skatte og intektsopplysningsskjema som arbeidsgiveren til pappaen trenger å levere inn.. (konto nr, om nav betaler, skrev dere på det skjema med dekingsgrad)

En liten ting som er greit å vite, er at far må være registrert i noe som heter arbeidstaker registret, at arbeidsgiver har meldt han inn som annsatt, flere bedrifter som lurer seg unna, for det koster å ha annsatte annsatt.. eller som i vårt tilfelle, han er ansatt i et firma som ikke holder til i norge (så de viste ikke, (selv om de plikter å finne sånt ut da)

dette ble langt.. Men svaret er: arbeidsgiver til far må levere skatte og inntektsaopplysningsskjema til nav;) hehe

ORIGINAL: Turkisdilla

Jeg snakket med nav.. De/han sa (nå risikerer man jo å få 3 forskjellige svar av 3 forskjellig mennesker da, men)

At så lenge permisjonen går som planlagt, (det dere fylte ut på skjema hvor dere valgte dekkningsgrad) så er det kun skatte og intektsopplysningsskjema som arbeidsgiveren til pappaen trenger å levere inn.. (konto nr, om nav betaler, skrev dere på det skjema med dekingsgrad)

En liten ting som er greit å vite, er at far må være registrert i noe som heter arbeidstaker registret, at arbeidsgiver har meldt han inn som annsatt, flere bedrifter som lurer seg unna, for det koster å ha annsatte annsatt.. eller som i vårt tilfelle, han er ansatt i et firma som ikke holder til i norge (så de viste ikke, (selv om de plikter å finne sånt ut da)

dette ble langt.. Men svaret er: arbeidsgiver til far må levere skatte og inntektsaopplysningsskjema til nav;) hehe

Det var dette skjemaet jeg mente [:D]

her måtte mannen levere egent skjema inn på nav + at jobben måtte sende ut inntekts og skatteopplysninger :)

ORIGINAL: BrittKari

her måtte mannen levere egent skjema inn på nav + at jobben måtte sende ut inntekts og skatteopplysninger :)

sign

Siden min mann ikke skal ha 10 uker rett etter min perm går ut, så må han søke NAV om utsettelse, er et eget skjema....(jeg skal ha perm uten lønn i noen mnd først)[:D]

og fylle ut eget søknadsskjema fra jobb!!!! Men dem kan jo streng alt ikke nekt det han og ta ut pappa permesjon!!!!

Back
Topp