Pappapermisjon og turnusarbeid med lange friperioder

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Kjæresten min har turnusarbeid med lange friperioder (en uke på, to/tre uker av). Lurer på hvordan dere andre med lignende turnus legger opp pappapermisjonen?
 
Flytter denne ut på generelt, kanskje du får svar der! :)
 
Tar permisjonen i friperiodene. De har somregel ikke rett på avspasering hvis de ikke har vært på jobb. Så hvis han tar permisjon den uka han skal jobbe, har han ikke betalt påfølgende uker.
 
Det virker som mange tar pappapermisjonen når de har friperiode, da får man dobbelt opp med penger. Men det forutsetter at du som mor har en jobb hvor du kan jobbe noen uker og så ha fri igjen hvis ungen ikke har begynt i barnehage. Det er jo ikke noe selvfølge.
 
Min jobber 2/4 og tok ut permisjon de ukene han var hjemme.

Fikk han da utbetalt både 100% lønn og 50% foreldrepenger på én måned? Det er dette vi er usikre på om er innafor. Skal såklart høre med nav
 
Det virker som mange tar pappapermisjonen når de har friperiode, da får man dobbelt opp med penger. Men det forutsetter at du som mor har en jobb hvor du kan jobbe noen uker og så ha fri igjen hvis ungen ikke har begynt i barnehage. Det er jo ikke noe selvfølge.

Jeg har jobb i nabobyen, så planen er at jeg går hjemme i ulønnet permisjon samtidig som det blir tatt ut pappapermisjon. Av ulike grunner :)
 
Fikk han da utbetalt både 100% lønn og 50% foreldrepenger på én måned? Det er dette vi er usikre på om er innafor. Skal såklart høre med nav

Ja de gjør det. Det er lov. Vi hat det sånn nå, det finansierer min ulønna permisjon,,
 
Back
Topp