Pappapermisjon og barnehage

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Pappan her har 1 permisjonsdag i uka som han bruker som han vil, han har permisjon til mars 2023, vi har også 100% barnehageplass fordi jeg jobber turnus og må ha den lille i barnehagen etter min turnus, altså bruker ikke 100%. MEN er det lov? (Og ha pappapermisjon og 100% barnehageplass)

Det er lov, men for far og barn er det jo kjekt om han tar barnet fri fra barnehagen og er sammen med det da. Dog det jeg om fedre som hadde pappaperm mens ungen var i bhg og brukte tida på å pusse opp huset etc. Gjorde ikke underverker for forholdet til barnet eller likestillingen i barneoppdragelsen i de konkrete tilfeller jeg kjenner, men andre kjenner nok andre som har fått det til bedre

• Liker
Reactions: HCS
Ja, det er helt lov med pappaperm og bhgplass fulltid. Vi gjør det samme selv nå :)
Bhg sier at man bruker plassen helt som man vil selv ;) må ikke være der hver dsg eller fulle dager selv om man har en fulltidsplass. De operere for øvrig nærmest ikke med noe annet enn 100% plasser her fordi barnehagene er så spreng

Ja er fullt lovlig. Hørt om fedre som har tatt ut pappaperm, levert ungen i bhg og gjort sine egne ting imens (fisketurer, trening osv). Har ikke gjort det her, men hadde mannen gjort slik hadde han nok fått høre det, en ting er hvis han må på en viktig avtale som ikke er så lett å dra barn med på, men å bruke pappaperm på å levere barnet i bhg for å ha "alenetid" synes jeg ikke noe om :-). Men om en trenger bhg plass på jobb så er det nå en gang slik.

Bf kan jo ha barnet hjemme den dagen i uken han skal ut i pappaperm:-)

• Liker
Bare for å få avklart det! pappan her bruker ikke permdagene sin når minste er i barnehagen, han bruker de når han må hjem tidlig fra jobb pga at jeg skal på aftenvakt, hjelper meg med barna før jeg skal på dagvakt eller at han leverer barna, bruker noen timer her og der i løpet av uka.

• Liker
Bare for å få avklart det! pappan her bruker ikke permdagene sin når minste er i barnehagen, han bruker de når han må hjem tidlig fra jobb pga at jeg skal på aftenvakt, hjelper meg med barna før jeg skal på dagvakt eller at han leverer barna, bruker noen timer her og der i løpet av uka.

Men om han så hadde gjort annerledes, så har ikke bhg noe med hva han bruker pappapermdagene til :) det er helt opp til dere :) betaler dere for en 100% plass så disponerer dere tiden akkurat som dere vil. Man kan betale for en plass og ikke bruke den i det hele tatt også

Back
Topp