Pappaperm

Sjarmtroll

Glad i forumet
Her har vi et dilemma. Kjæresten har vært uten jobb helt hittil i år (han søker enda og er inne på intervju regelmessig uten napp). Jeg har kun deltidsjobb (30 timer/mnd) og går ut av permisjon, da skal far ha permisjon fra september og 12 uker. Det kan virke som han endelig får napp når det kommer til jobb nå og lurer på om han da MÅ ta pappapermisjon? Altså, hva hvis han får jobb i sommer, da blir det litt dumt å ta pappapermisjon bare noen mnd etter. Han har jo vært hjemme med oss fra babyen var født til nå med unntak av ei nattevakt han hadde i april.

Permisjonen er han ikke nødt å ta ut, men dere mister den om han ikke tar den. Han kan dog utsette den, bare huske å søke om det før den skulle begynt, må tas ut innen ungen er tre år, som lange sommerferier, en fredag i måneden, eller alt i ett, opp til dere.

Ja han må ta pappaperm, men hvis han ikke har jobb har han jo ikke rett på perm så da vet jeg ikke hvordan det blir. Får han jobb så tror jeg han må være syk for at du skal få ta permen hans :)

Nå er det jo slik at vi ikke får bhg-plass før hun er 1 år og har ingen som kan passe henne. Saken er den at jeg har 30 timer fast jobb i måneden, så hvordan kan vi gjøre det når vi ikke har råd til at jeg er hjemmeværende og han nettopp har fått full jobb? Han vil jo ikke få denne jobben hvis han sier han skal ha permisjon like etter jobbstart... Uff, vanskelig dette.

Har du barnehageplass fra midt i året da? I så fall hør med dem om hun kan starte før, for da må plassen stå tom fra august og vente på deg egentlig.

30 timer i uka er jo ikke en uke i mnd engang, kan han ta ut perm sånn i samme prosent som du jobber? Jobber du samme tid på døgnet som han evt skal? Mulighet for å sjekke dagmamma?

Vet ikke hvor gamle dine eldste er, men det skal ikke gå på den bakgrunn hi oppgir etter dagens regler

Back
Topp