pappaperm

budeiemamma

Blir kjent med forumet
heei.
Jeg lurte bare på om noen vet hvordan det blir med pappapermen når han er bonde og ikke kan ta permisjon?
Kan mor overta permen på grunn av det eller må man "ansette" noen for å få perm?
Hva har man krav på når det er sånn? :)
Vil helst at mini skal være hjemme så lenge som mulig før barnehage:)
Håpe noen vet:)

Hei!

Kan han ikke ta permisjon selv med avløserstønad? Jeg sitter oppi det samme selv, og det er ikke lett for bøndene altså:p Men om bedriften hans har tjent så og så mye har han rett på avløserstønad som skal kunne dekke avløser i både ferie og permisjon. Det er også mulig med gradert permisjon, om dere jobber forskjellige tider f.eks. Da kan jo kiden fremdeles være hjemme en god stund.

Jeg har måttet søke om avløserst ønad og svangerskapspenger (pga utsatt yrke som er til fare for foster) og er avhengig av at noen driver bedriften så jeg slipper å legge ned. Det har vært en fin løsning for meg, da jeg får råd til å lønne en som tar over for meg på fulltid utover våren.

Nå vet ikke jeg helt hva slags bonde han er, men oftest er det jo mest jobb i våronn og høsten- så det er kanskje mulig å legge permisjonen hans til en lavsesong der man ikke trenger like mye hjelp av avløser som andre tider på året?

Back
Topp