Pappaperm

Opto

Blir kjent med forumet
Har en mann som driver et firma, der han er eneste ansatte med utdanning, og kompetanse til å drive firmaet. Firmaet er relativt nytt og han har derfor ikke mulighet til å ansette andre i hans plass. Det jeg lurer på er om jeg kan få hans del av permisjon? Skal snakke med NAV og søke om det, men lurer på erfaringer og om noen vet om det er mulig?

Tviler på at det er grunn nok til å få overført permisjon :(

Vi prøvde også å få den overført av noe av de samme grunnene men det er bare å glemme, men dere kam jo ta gradert uttak da ;) hvis dere får til det, jeg gikk hjemme mens mannen jobbet deltid :)

Vi fikk ikke. Endte med gradert. En dag i uka for hans del og for å ikke tape penger.

Takk for svar. Skal søke uansett, får vi nei så har vi i det minste prøvd. Tviler på at mannen har mulighet til å være borte en dag i uka, men får prøve å finne en løsning på det :)

Takk for svar. Skal søke uansett, får vi nei så har vi i det minste prøvd. Tviler på at mannen har mulighet til å være borte en dag i uka, men får prøve å finne en løsning på det :)
Vi fikk avslag og svar om at kun sykdom kunne gjøre at jeg fikk hans permisjon. Vi måtte derfor si fra oss hans del:(

Vi fikk avslag og svar om at kun sykdom kunne gjøre at jeg fikk hans permisjon. Vi måtte derfor si fra oss hans del:(
Det er feil. Vi fikk fordi mannen akkurat hadde gått fra skole til lærling :)

Det er feil. Vi fikk fordi mannen akkurat hadde gått fra skole til lærling :)

Er man i lære er det vel noe annet? som lærling blir man vel egentlig regnet som student. Som selvstendig næringsdrivende er man jo i arbeid.

Skader jo ikke å søke tenker jeg, men vil vel mest sannsynlig få avslag. Men gradert uttak bør jo kunne ordnes da:)

Skader ikke søke, det verste du får er ett nei!
Men har hørt det er veldig vanskelig å få ta over fars permisjon..

Om han tjener mindre enn 1/2 G så kan du få den. En kollega av meg fikk fedrekvoten fordi mannen tjente for lite i firmaet sitt.

Back
Topp