pappaperm?

mammaidesember

Glad i forumet
Faren til barnet har i magen har vært totalt drittsekk fra dagen jeg fortalte jeg var gravid. Jeg betaler alt inkludert utstyr til barnet osv. og bor alene uten han, betaler husleie helt selv, han bidrar ikke. Plutselig begynte han å snakke om pappaperm.. han har vel ikke rett til det når vi ikke bor sammen? og ihvertfall ikke når han ikke stiller opp?

Så lenge du er alene med omsorgen for barnet får du fedrekvoten, du må gi tillatelse for at han skal få noe som helst...

Sakset fra nav.no
"Hvis mor er alene om omsorgen for barnet og har rett til foreldrepenger, overføres ukene med fedrekvote til henne. Dere kan avtale at du likevel skal ta ut fedrekvote, i så fall må far søke om det."

Han har ikke rett til det nei. Du får be han ta seg en bolle og betale ferien sin selv ;)

Her blir jeg alene med den lille da vi ikke bor i lag. Men kan ikke pappaen få sin del av permisjon om jeg godkjenner det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Her blir jeg alene med den lille da vi ikke bor i lag. Men kan ikke pappaen få sin del av permisjon om jeg godkjenner det?

Sent from my iPhone using BV Forum
Jo, hvis dere ønsker at han skal ha permisjonen så søker dere om det :)

Februar-14 mamma <3

Ikke rett til det nei, så det trenger du ikke tenke på :)

TuMmY LoVe

Back
Topp