Pappaperm?

Eflisabeth

Betatt av forumet
har alle fedrer rett på pappaperm? jeg hørte av noen at mannen må jobbe et antal prosent for å ha krav på det. men forsto det ikke helt. Noen som skjønner hva jeg mener og som kan hjelpe meg?[;)]

Vil nå tro at alle fedre har rett på pappa perm..  Har ikke hørt noe annet jeg.. Men det kan du jo sjekke opp på trygdekontoret..

ja der er noke relger for det hvis mor ikkje har anna en engagnsstønad...eit vennepar som opplevde det,...høyr med TK ja...

Jeg vet hvertfall at pappan ikke har krav på det om han går på attføring , litt usikker på det hvis han er sykmeldt, men om han ikke har rett på det, så kan de fem ukene bli overført til mor.

Hør med trygdekontoret.

Ikke om han ikke jobber, altså om han er på attføring eller sånn..
ORIGINAL: ingvil_

Tror alle fedre har rett på "fedrekvoten" som er 5 uker!

D gjelder vel det samme som før oss mødre, han må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd for å ha rett på perm... trur æ...

....og ei veninne av meg fikk baby ifjor i mai,ho skal ha ny baby nå til juli igjen,..med andre ord rekker ho ikkje å få jobbe opp att til full opptjening,....MEN, da vert stønad-grunnlaget rekna ut av det du hadde i den fyrste permisjonen! Rare greier!!!

Han har ikke rett på det hvis moren ikke har jobbet lenge nok, altså de 6 månedene av 10.. Det fikk iallefall ikke vi og det var ikke særlig moro for han!
Da hadde han ikke krav på noe unntatt 2 uker fri etter fødselen...

ja han kompisen vår var i grunn forba...

Ja det skal han ha!!!! Anten med utan eller delvias med lønn-opp til arb,gjevar!!! Sjekk arbeidsmiljø-lova det!!!
ORIGINAL: ~Nahemah~

ORIGINAL: GoUngen

Ettersom jeg ikke rakk å tjene opp til den spesielle summen (husker ikke hva det var), så måtte jeg ta engangstønaden .. så får ikke han perm i det hele tatt. da blir det UTEN lønn .. helt sykt!!!! [:(]
han har fortsatt rett til 2 uker fri i forbindelse med fødselen[:)] 

Back
Topp