Pappaperm!

Det er vel 10 uker etter 01.07.14.

Sent from my iPad using BV Forum

Er 10 uker hvis barnet blir født etter 01.07.14 :) Han kan for all del få mer om dere ønsker det, men mor kan ikke ta fra han uten å søke om det.

Hmm for jeg følger med på NAV foreldrepenger sin side på facebook å der står det at det fortsatt ikke er vedtatt st det blir endring fra 1/7-14? Hmm forvirra jeg nå

Sent from my iPhone using BV Forum

hmmm..trodde den nye regjeringen hadde bestemt det jeg.. :/ jaja.. får følge med da...

jeg jobber hjemmefra jeg.. Håper egentlig at min mann kan ta mye mer perm enn meg.. da hadde vi begge vært hjemme.. <3

Er det mange av pappaene som VIL ha mer enn de obligatoriske ukene?

Her vil mannen ha mer. Men vi vet ikke om vi tar 100% eller 80% enda...

Men hvordan blir det med søknader og sånn da om det blir endring 01.07.14? Her ønsker vi at jeg tar mest mulig av permisjonen, det fungerer desidert best for oss..

Nav har jo selv uttalt at vi skal forholde oss til at det er endring etter 1/7.

Vi ser ut til å gå for 80%. Min mann synes det er greit og nok med 12 uker. Jeg synes det hadde vært ok om han tok et par uker til. Får se hva vi ender med.

Når har dere tenkt å ordne med søknader og slikt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi fikser i sommer. En gang, i løpet av juni juli. Men har allerede begynt å undersøke og regne litt

Gutt 11
Gutt aug/sept 14

Husk at det ikke er noe vits i å sende inn papirer tidligere enn 6 uker før foreldrepermisjon starter. Dvs 6 uker før termin for de som følger minimumsregelen med 3 uker før termin. Her vil gubben ha mer enn sine uker men vi går nok for en delt kabal der vi jobber deler av uka begge to. Har ikke lagt kabalen helt enda men.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Syns de burde få ting klarlagt snart, må søke jobben om perm ganske snart, og da trenger jeg jo å vite hvor lang perm jeg egentlig har...

Uff. Gruer meg til å sende inn alle søknadene. Her tar pappaen kun fedrekvoten, og den tar han fordelt slik at det blir 1 dag i uken i ca 1 år.

Ja, blir nok bare fedrekvoten her også, men jeg vet jo da ikke hvor lang fellesdelen blir ettersom pappapermen enten 'gir til eller tar fra' fellesdelen... Nå må politikerne få ut fingeren... Får bare søke om antatt perm først, og så endre etterpå.... Heldigvis enklere med arb.giver enn NAV ;-)

Back
Topp