Pappaperm

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Skal fedrene ha de to ukene perm man kan få i forbindelse med fødsel? Får de betalt?

Her får vi dessverre ikke betalt og er usikre på om vi har råd til å benytte oss av de.. Men han får penger for dagen jeg føder og dagen jeg reiser hjem fra sykehuset... Men vi har kanskje funnet ut at han kan ta ut en uke perm og ta det som feriedager og heller skrive noe av ferien til sommeren som pappaperm..(All ferien hans er bestemt på forhånd, fordi bedriften stenger).

Han er bonde, så han må nok i fjøset uannsett Men ellers styrer han jo dagen sin selv..

Her fikk han ikke betalt. Så har tatt en uke ferie som han holder på med, men prøver å få seg en uke til. Synes det er alt for dårlig at ikke det er likt for alle sammen, vi lever jo i 2012!!!

Han bytter jobb 1 mars, men rekker akkurat å ta ut 2 ukers betalt perm i gamlejobben:) Selv om det skulle bli overtid. 

Her har han rett til to uker permisjon. Den første uken er betalt, den andre er ubetalt. Vi har ikke bestemt oss for om han skal ta ut en eller to uker. Siden dette er andre tror jeg det går greit med ei uke, men vi får se hvordan det blir :)

Sist fødte jeg på sommeren, så da hadde sambo først en uke perm og 4 uker ferie. Det var perfekt! :))

Dei har rett på to veker med omsorgspermisjon, det er i utg.punktet ulønna, men nokre arbeidsplassar betaler lønn fordiom. Ingenting ein kan kreva, men pluss om ein får

Helt utrolig at de ikke har krav på to uker med betalt spør du meg. Er ikke dissa politikerne så utrolig opptatt av at fedrene skal mer på banen og bli mer kjent med barna sine?
Her tar sambo to uker ferie når jeg føder, og tar 1 uke permisjon på sommeren + de 3 ukene ferie han da har igjen.

Det er ikkje lenge sidan eg fann ut at ikkje alle fekk betalt for dei to vekene, men her får han heldigvis det :) Sidan dette er første vår og me ikkje aner kva me går til trur eg det skal bli ganske godt å ha han heime i begynnelsen.

Han jobber skift og bestemmer ikkje sjølv kortid han har ferie. Veka etter termin skal han ha ei veke ferie ifølge planen, så dersom mini kjem til termin får han den veka tilgode i tillegg :) Det hadde jo vert greit å ha mini her når me er heime begge to uansett, så eg håper eg ikkje går så mykje over.

Han skal ha 2 uker ulønna permisjon... Jeg vil ha han hjemme fordi jeg syns det er viktig å ha roen de første 2ukene for å bli kjennt med babyen og for å finne ut hva som fungerer i forhold til å levere i bhg osv. Syns det er greit at storesøster blir godt tatt vare på i begynnelsen så det blir best mulig overgang. Hvis det går veldig fint, kan han begynne før, men jeg vil ikke stresse med det selv om vi taper mye penger på det...

En har krav på å få fri i 2 uker i forbindelse med fødsel, men en har ikke krav på lønn. Statsansatte og en del private arbeidstakere får lønnet permisjon. Lønnet eller ulønnet permisjon kommer ann på velferdsgodene mannen din har på jobben sin. Noen fagforeninger og arbeidsgivere er mer opptatt å forhandle om kun lønn, mens andre fagforeninger og arbeidstakere har forhandlet seg til velferdsgoder som lønnet permisjon i 2 uker i forbindelse med fødsel.

Her har han snart vært hjemme de to ukene, og det har vært godt å ha han der. Spesielt i forhold til å få en rolig overgang for storesøster der hun får den oppmerksomheten hun trenger :)

Men dessverre får han ikke betalt, så vi kommer jo til å merke det :(

Her får mannen to uker med lønn :) Så blir godt å ha han hjemme i starten. Men hadde det vært ulønnet hadde vi ikke hatt råd til at han var hjemme mer enn en uke.

Her har de rett på 2 uker, men kun betalt den første uka. Og siden jeg har gått på dagpenger så får ikke vi råd til at han blir hjemme, så han er hjemme de 5 dagene han får betalt :)

Her blir det heldigvis to uker med full lønn! Hadde nok blitt to uker uansett, men det er definitivt greit å ikke tape på det.

Her blir det to uker med lønn :-)

Back
Topp