pappaperm

Da er det bare å sette i gang på nr to da :)

Her i huset har mannen solgt sin permisjon. Han jobber skift og har 3 uker fri hver sjette uke, samt annenhver helg fri, og fri dager innimellom.

Men det skal sies at han også tok over fellespermisjonen da jeg var sykemeldt.

Vel og bra det, for all del.
Men jeg er også sterkt i mot den.. syns ikke det er rett at fedre har krav på mer permisjon en mødrene. Henger ikke på greip, rett og slett.

Trone skrev:
Det er nok greit for mennene, men jeg er sterkt i mot den.. Rett og slett...
Det er forøvrig mannebeinet mitt også :/

Forstår ka du meina. Det kunne vør likt antall veker. 12 veke til både mor og far. Og deretter frivillig ka en vil gjer med resten av permisjonen. Men e syns det er positivt at vi menn kan få fleire veke. Vil heilt klart bli lettere å ta dei ut for oss da, sjølv om vi har hatt muligheten til det fra før.

Far har jo rett på mer enn mor, så ja, jeg føyer meg inn i rekken av de som ikke er så altfor begeistret for det.

Jeg syns det er supert!
Enda ett steg i riktig retning :D

Herlig bilde Darius!

Trone skrev:
Det er nok greit for mennene, men jeg er sterkt i mot den.. Rett og slett...
Det er forøvrig mannebeinet mitt også :/

Veldig enig!
Det henger jo ikke på greip!
Mor bærer barn i magen i 9 måneder, men har bare rett på å ta ut 9 uker, i dette ammehysteriske landet! Mens far har rett på 12uker! Hvor er logikken i det da?
hadde skjønt det om far hadde pupp med føde i altså, men nei, liker overhode ikke denne fordelingen!!

Her i huset har permisjonen til far gått tapt, siden han ikke har mulighet til å ta den ut, men å få den over på meg, nei det skulle være umulig! 
(er jo enda en mulighet for at arbeidssituasjonen hans snur før hun er 3 da, men tviler på det)

Samboer sin side :
Han er for den avgjørelsen.. for han sier at 90% av mødre kommer til å ta lengre permisjon enn 9 uker så det er bra at far har RETT på litt han også.. ingen av fedrene vil forlange permisjonen så mor må tidligere ut i arbeid.. Han synes også det er bra at mannfolka får vært hele 12 uker sammen med barnet.. man kan utsette den og ha en ordning som passer en selv.. 

Jeg derimot, synes det er noe stein hakka galt når fedre kvoten er større en mamman sin.. 
Ja det er kjekt at far får være med barnet og fint for de som kan ta ut den permen, men ikke alle kan det og da går de ukene til spille.. Og det er FEIL å ta det av mor sine uker ... det skulle heller ha blitt sånn at de forlenget hele permisjonen med 3 uker! 

Her er far sjølvstendig næringsdrivende, så me har ikkje krav på pappaperm. Så håper eg at det blir mine uker det også.

Men eg aner ikkje korleis det blir.

Back
Topp