Pappaperm

Pia84

Forelsket i forumet
Hei jenter. Lurer på om noen av dere kan hjelpe meg litt?
Sitter å fyller ut foreldrepengeskjema....

Den opprinnelige planen vår var at fra 1 feb. skulle jeg og far dele permisjonen i 50/50.
Men siden jeg nå mister jobben, så blir jo ikke dette noe av.

Kan jeg søke kun for mor nå, og for far senere, når vi vet om jeg finner meg ny jobb eller ikke. Må vi da søke om utsettelse av permisjon for han nå???
Og når må vi senest bestemme oss for hva vi gjør med permisjonen hans???

Du kan skrive på papiret helt nederst så er det et felt hvor du kan skrive eventulle opplysninger!
Her kan du skrive at pappaperm er uavklart når skal avvikles..
Også sender du bare inn et brev når dere vet noe mer..
Det viktigste er at de har en dato for når DU skal ut i perm ol..
Ellers kan du bare skrive opp pappaen 10 uker på slutten av din perm For deretter å sende enn et nye oppdateringer når dere vet noe mer..

Det er den siste varianten vi har gjort.. Jeg skal jobbe litt gradert (men vet ikke helt når) Og mannen min skal dele opp permen sin men vet ikke helt når han heller.. Så vi skrev bare opp noen datoer. Og skal heller sende oppdateringer når det nærmer seg!
Dette brevet kan du sende etter at permen er begynt. Men FØR de eventuelle forandringene skal tre i kraft..

huff dette ble langt, men håper du forstod!

Vi fikk beskjed om at det eneste man ikke kunne forandre på var om du skulle ha 80 eller 100 % i perioden du går hjemme,ellers kunne vi forandre det andre så ikke no stress å skrive på det, men som 1100 skriver kan du fylle inn nederst at det er uklart når far skal [:)]

Ok. tuusen takk jenter!
Da fyller vi ut for meg, og skriver uavklart på mannen.

er jo ikke noe vits at han går hjemme i permisjon hvis jeg er arbeidsledig...
Da er det bedre om han tar det litt senere, evt. ved barnehagestart!

pappa permen må taes innen 3 år.. Så det er jo ikke noe hast ennå!!

Back
Topp