Pappafri etter fødsel

FruBritt

Forumet er livet
August 2018
Har barnefaren rett på fri noen dager etter fødsel?
Evt hva skal vi søke om for at han skal få fri da.

Står ganske blank.

De har vell rett på 2 uker med fødselpermisjon etter fødsel, men ikke alle arbeidsplasser gir betalt disse 2 ukene så der må du kanskje hørre med arbeidsplassen til den kommende pappaen :-)

Han har krav på 2 uker i forbindelse med fødsel, men man har ikke krav på betalt. Be ham snakke med arbeidsgiver om hva som er vanlig der :)

Som de over her sier så har han krav på 2 uker fri etter fødsel. Men det er fritt opp til arbeidsplassen hans om han får lønn under disse 2 ukene eller ikke :)

Det er to veker etter fødsel:) vi er ia bedrift, so hos oss treng man kun å levere varsel til arbeidsgiver om sånn ca når permisjonen vil vere (ut i frå termin) og so får ein betalt for dei to vekene:)

De har rett på 2 uker fri, men opp til arbeidsgiver om de ukene blir med lønn eller ikke. Her får ikke mannen lønn, og vi har ikke "råd" til å tape en halv månedsinntekt, så her må jeg nok klare meg selv etter noen dager. Synes det er litt smålig av arbeidsgiver og ikke betale ut lønn for de to ukene, det er snakk om 2 veldig verdifulle uker for både mor, far og barn. Men men, mannen har spart litt ferie så mulig vi tar noe av det da.

Arbeidsgiveren til mannen betaler lønn i 2 uker<3 heldigvis! Syns de to ukene er gull verdt å ha sammen<3 nå kommer jo i tillegg julen rett etter, så blir mye god tid sammen etter fødsel!

Her betaler ikke arbeidsgiver dessverre. Far har spart ei drøy ferieuke, etter det er jeg alene. Var det med de to første også, og det gikk fint :) Kjedelig for pappaene da... Vi kan heller ikke ta oss råd til to uker uten lønn, spesielt ikke rett før jul.

De har rett på 2 uker fri, men opp til arbeidsgiver om de ukene blir med lønn eller ikke. Her får ikke mannen lønn, og vi har ikke "råd" til å tape en halv månedsinntekt, så her må jeg nok klare meg selv etter noen dager. Synes det er litt smålig av arbeidsgiver og ikke betale ut lønn for de to ukene, det er snakk om 2 veldig verdifulle uker for både mor, far og barn. Men men, mannen har spart litt ferie så mulig vi tar noe av det da.
Helt enig! Det kunne de betalt!

Back
Topp