Pappaen med til jordmor??

UneMi

My love grows stronger every day
Oktobermirakler 2013
VIP
Sist svangerskap var mannen med på alt av kontroller, så lenge det lot seg gjøre :) denne gangen har han ikke hatt muligheten enda. Han vil være med på det han kan og ønsker å ta så stor del i alt som er mulig.

Jeg gikk kun til lege sist, men denne fangen har jeg jordmor også. Jar hatt en time i starten av sv.skapet og i morgen er den "ordentlige". Mannen min har mulighet til å være med, men hva skjer egentlig der?? :p jeg har ikke peiling på hva jeg skal forvente meg...

Min har ikke vært med. Hos jordmor er det generell samtale, måling av blodtrykk og sjekk av urin, måling av vekt og symfysemålet. Lytting av hjertelyden. Er ikke noe i veien for å ta med mannen din om han ønsker det :)

Jeg syns det var greit å ha med sambo, siden de spør om sykdommer i familien til begge og alt sånt når Helsekortet fylles ut. Men det er vel stort sett likt som å gå til lege, bare at en jordmor er mer spesialist på gravide :) Vi fikk høre hjertelyden og begge fikk snakke om bekymringer og ting vi lurte på, så de to tingene syntes han var greit å få bli med på. Men han går ikke glipp av veldig mye om han ikke får til å være med :)

Mannen har ikke vært med på noe enda,.men får med seg en ultralyd til høsten i god tid før termin . Han vet han kan ytre ønske om og være med på mer,men det tror jeg ikke han hat interesse av denne gangen ;)

Det er veldig greit for mannen å være med for da får han muligheten til å spørre om ting han også. :)

Han blir med, siden han har ønsker om å ta del i alt han kan :) jeg vet jo ikke hva jeg går til selv, hehe, så jeg klarer jo ikke svare han på det han lurer på :p tenker det kan være greit for begge med samtaler :) pappaene har bok mye de lurer på de også ;)

Med min jm så spurte hun iallefall mye om hvordan pappan følte på det. :-) og forklarte litt hormonforandringer til mor, i og med at mor er litt kokko noen ganger. ;)

Med min jm så spurte hun iallefall mye om hvordan pappan følte på det. :-) og forklarte litt hormonforandringer til mor, i og med at mor er litt kokko noen ganger. ;)

Mannen min vil være med på alt, så lenge det passer med jobben hans :) Han har en snill sjef som mener at det er god nok grunn til å komme for sent på jobb :P

Her har ikkje mainn vært me på legekontrollan og ikkje første jm kontrollen, men han va me no sist og han syns det va fantastisk å høre hjertelyden <3
Da dettan e 3 svangerskap her i gården "treng" han ikke svar på alt da han fikk det me første før da va han me på absolutt alt ;-)

Hadde jeg gått til jm denne gangen hadde han nok vært med på det også. Han har til nå vært med på alt unntatt det som direkte har med blodsukkeret å gjøre ;)

Jeg var heldig å hadde legetimer veldig tidlig på dagen sist. Da kunne han være med på alt siden han aldri startet før 10 eller 14 på jobb. Denne gangen har han ikke den muligheten, men vil ta del i de than kan. Alt av ultralyder er han selvsagt med på. Enten tatt fri eller avspasert. Legetimene mine er veldig kjedelig. Blir kun spurt om formen min er, måling av blodtrykk og det er det. Ingen symfysemålting, sjekke hjertelyd eller noe sånt, så han har jo ikke gått glipp av så mye heller :p

Han har mulighet til å være med i morgen, så han er veldig klar for det ;) Elsker at det finnes pappaer der ute som virkelig vil ta del i alt. De må jo absolutt ikke, men de vil :) Krysser fingrene for at vi kanskje får høre etter hjertelyd i morgen. Det er liksom det eneste vi "mangler" ;)

Kjæresten min VIL være med til jordmor han :)
Til legen synes jeg ikke det har vært noe poeng. UL er han selvfølgelig også med på.
Synes det er greit at han er med til jm, slik at han kan stille spørsmål også om det er noe han lurer på.
Og som UneMi sier: Det er fantastisk når de faktisk har lyst til å ta del i det, fantastisk at det finnes slike pappaer - vi er heldige :)

Er bare koselig når pappaen er med på kontroll :) Her har han bare vært med på ul i dette svangerskapet, men var med på førstegangskontrollen sist husker jeg. Koselig :)

Min mann har aldri vært med på kontroll, hverken nå eller forrige gang (forutenom UL da). Det synes jeg er helt greit! :) Det er jo veldig upraktisk å få timene til å passe begges jobber.

Med første var han med på ALT (jeg gikk nesten bare til jm og hun syntes det var såå koselig at han også var med, pluss kjekt for han å bli med å høre hva hun sa, hjertelyd osv :)), med andre var han med på nesten alt, denne gangen passer det dårlig med jobb osv, og det er helt greit :) Han vet jo hva det går i, hjertelyden hører han selv medjmstetoskop/øre på magen :) Mye snakking hos jm (ift lege), hvordan du/dere har det, livet generelt, graviditeten, framtiden, evnt frykter osv.. :) Hvertfall var det sånn hos min jm.

Min mann er ikke med til jordmor, jordmor sitt kontor ligger rett ved jobben min så jeg stikker bare inn der selv. Han er med meg på alle ULene (jeg har diabetes så er på en del) hvis han er hjemme. Mannen min jobber i Nordsjøen så da er han med på UL når han er hjemme. Den ordinære UL har jeg bestilt til når han er hjemme for den synes vi er kjekt at vi er sammen på.

Back
Topp