Pappaen/den ikke-gravide mammaen

Tress

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Tenkte å lage en tråd om ting du setter pris på som din kjære gjør, søte ting han/hun sier eller andre gode ting som tegn på at den kommende pappaen/andre mammaen er spent og gleder seg over det som skjer :)

Jeg kan jo begynne med en søt kommentar fra min kjære, like etter han hadde fått se den digitale testen som viste "Gravid 1-2" :) Begge barna hadde hatt omgangssyke i løpet av den siste uka, og han selv var uggen i magen. Jeg viste ham testen, og skulle gi ham et kyss, da det kom så kjekt "Ikke nuss for mye på meg nå, babyen kan bli syk" :D

Det er ikke alltid så store ting som skal til, og den kommentaren syntes jeg var så nydelig, hehe :love7

Vi skulle bare rett over hovedveien og så kjøre på gårdsveien bprt til mamma å pappa, så jeg hadde ikke tatt på meg bilbelte, da snur han seg mot meg å sier; tenk, at du ikke har på deg bilbelte, du som går å bærer på så dyrebar last[emoji7]

Kysser meg på magen hver dag <3 og er ekstra påpasselig på at jeg ikke gjør eller utsetter meg for noe som kan skade meg eller den lille :)

Blitt flinkere til de små tingene i hverdagen siden jeg er så trøtt. Som å gå med søpla, rydde bort klær ol uten om at jeg må spørre. Det er digg!

Han serverer meg en kopp te og et par kjeks på sengen før jeg står opp, til tross for at han er et skikkelig dovendyr på morgenen. Jeg har ikke sjans til å komme meg opp uten noe i magen, da flyr jeg rett på do :)

Så heldige dere er med snille mannfolk/kvinnfolk da [emoji14] her er samboer arbeidsnarkoman for øyeblikket.. får ikke så mye hjelp eller avlastning

Jeg kan jo begynne med en søt kommentar fra min kjære, like etter han hadde fått se den digitale testen som viste "Gravid 1-2" :) Begge barna hadde hatt omgangssyke i løpet av den siste uka, og han selv var uggen i magen. Jeg viste ham testen, og skulle gi ham et kyss, da det kom så kjekt "Ikke nuss for mye på meg nå, babyen kan bli syk" :D

Det er ikke alltid så store ting som skal til, og den kommentaren syntes jeg var så nydelig, hehe :love7
Den kommentaren fikk meg til å sitte her å tute :cool05 Hei hormoner!

I går kveld satt vi og gå på TV etter en lang dag i skogen. Jeg satt med bena i sofaen og skulle bare ta i litt og flytte meg lenger i hjørnet. Tok visst litt hardt i, for det strakk nederst i magen, akkurat som å få en skikkelig muskelstrekk, så jeg skrek til.

Mannen tok visst dette ganske seriøst og ble engstelig, for han satt virkelig og holdt hardt rundt meg hele resten av kvelden ❤

Yey, min kjære har funnet navn til babyen gett :D

Fra to år før vi i det hele tatt bestemte oss for å prøve å få eldste snuppa hadde vi to navn klare, ett guttenavn og et jentenavn. Vi skulle jo ha en av hver, så det holdt. Sånn ble det også!

Meeen... Vi hadde INGEN altrenativer i reserve, da de to navnene var de eneste vi var enige om. Men plutselig, etter vi hadde lagt oss i går, kom han med Navnet ^^ Guttenavn ble vi enige om for litt siden, men jentenavn var vanskelgiere. Og det han fant falt rett inn i hjertet mitt - og jeg er jo overbevist om at det er ei jente som kommer <3

Det kan jo hende babyen ikke passer navnene når den først kommer, men vi håper det føles like rett som det gjorde med storesøsknene da de kom :)

Haha, tror jeg skal vise min mann denne tråden! Han er verdens beste, men temmelig i sin egen verden til tider.

Yey, min kjære har funnet navn til babyen gett :D

Fra to år før vi i det hele tatt bestemte oss for å prøve å få eldste snuppa hadde vi to navn klare, ett guttenavn og et jentenavn. Vi skulle jo ha en av hver, så det holdt. Sånn ble det også!

Meeen... Vi hadde INGEN altrenativer i reserve, da de to navnene var de eneste vi var enige om. Men plutselig, etter vi hadde lagt oss i går, kom han med Navnet ^^ Guttenavn ble vi enige om for litt siden, men jentenavn var vanskelgiere. Og det han fant falt rett inn i hjertet mitt - og jeg er jo overbevist om at det er ei jente som kommer <3

Det kan jo hende babyen ikke passer navnene når den først kommer, men vi håper det føles like rett som det gjorde med storesøsknene da de kom :)
Min erfaring fra forrige gang var at den bylten som kom ut bare så ut som en baby, den så ikke ut som noe navn i det heletatt. Så det blei litt sånn "Jaja, du får bare få det vi har planlagt da, Oda-Nikoline." [emoji7][emoji23] Høres skikkelig følelsesløst ut, men det var sånn det var for meg [emoji23][emoji23][emoji23] så akkurat det at denne ungen ikke skal passe navnet sitt, det er jeg svært lite bekymra for [emoji23][emoji23]

Min erfaring fra forrige gang var at den bylten som kom ut bare så ut som en baby, den så ikke ut som noe navn i det heletatt. Så det blei litt sånn "Jaja, du får bare få det vi har planlagt da, Oda-Nikoline." [emoji7][emoji23] Høres skikkelig følelsesløst ut, men det var sånn det var for meg [emoji23][emoji23][emoji23] så akkurat det at denne ungen ikke skal passe navnet sitt, det er jeg svært lite bekymra for [emoji23][emoji23]
Hahaha, genialt! :D

Stakars, han er så overbeskyttende :p i dag tidlig når vi skulle avsted å trene før jobb "men.. du kan trene når du er gravid?" I sta når jeg ordna meg kveldsmat (brødskive med kjøttpudding naaaam) "er du helt sikker på at du kan spise kjøttpudding?". Han er veldig søt da :p

Den andre mammaen her i huset tar så godt vare på vår datter mens jeg ligger her i halv svime, er så trøtt Jeg får også sykt lyst på så mye rart på kveldstid, her for noen dager siden laget hun sjokoladekake til meg kl 21 på kvelden Hun er virkelig verdens beste.

Den andre mammaen her i huset tar så godt vare på vår datter mens jeg ligger her i halv svime, er så trøtt Jeg får også sykt lyst på så mye rart på kveldstid, her for noen dager siden laget hun sjokoladekake til meg kl 21 på kvelden Hun er virkelig verdens beste.
Aww, så herlig :) Gikk du gravid med datteren deres også, eller vet hun hvordan denne tiden er fra egen erfaring? :P

Back
Topp