Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Vi har skjønt lenge at snuppa her er relativt tidlig ute i språket. Den siste uka har hun fast hilst på oss med et "hei", og det kommer hver morgen, og når hun hilser på katten, en av oss som kommer hjem, hilser på familie og til og med fremmede. Tydelig at hun vet når og hvorfor det brukes. Hun har og sagt "oi" og "mamma", men sistnevnte brød jeg meg ikke noe om, for hun kunne umulig si det allerede når hun kun er 5 mnd?
Men da pappan stelte henne for natta i kveld, hørte han at hun sa "pappa" om og om igjen før han reagerte. Da så hun på han og sa det! Han ropte på meg så jeg skulle høre og Hun så på meg først, så snudde hun seg mot pappan, grep han i armen og sa "pappa"! Herregud, så rart det var å høre?!!
Ja her har hun bablet uforståelig siden hu var 2 mnd, og dette var første gangen hun brukte harde konsonanter (p,t,k), hun har brukt myke som m, n, l, d, h i tillegg til vokaler selvfølgelig, så det var stas og utrolig gøy!
Regner med noen vil si det da var en tilfeldighet, og det kan være det, men hun brukte det ikke til meg, men til pappaen mens hun prøvde å få kontakt med han og så så han inn i øynene
Så artig! Lillegutt sier også "Hei" tilbake når vi/andre hilser. Han er 4 mnd nå. Men andre lyder er ren babling, klarer ikke forme mamma eller pappa på en stund tror jeg
Her har snuppa nesten helt sluttet å bable bruker til gjengjeld hvining å hyling i stedet for når hun må kle på seg er det korte HØYE hyl av typen "slutt!!!!" og når vi leker eller koser er det lykkelig hvining for alle penga, er vi veldig heldige kommer det litt latter også
Men hun bruker kroppen veldig til å kommunisere. Klemmer (hardt), gjemmer seg bak armen sin hvis noe er skummelt eller nytt, peker når hun er nysgjerrig eller vil vi skal se noe og slår når hun er lei av leking/kosing/spising/whatever
Haha! Jeg har sett video på video av mammaer som klarer å få små babyer, hunder og katter til å si "I love you", noe som ikke er sååå vanskelig fordi det er så myke lyder på engelsk. Så i kveld så snuppa meg dypt inn i øynene og babla, prøvde å si meg noen kjærlige ord, så jeg prøvde meg på å si "I love you", og fikk jammen meg svar tilbake! <3 hehehe. Var mest morro å prøve