Pappa til baby doper seg..

Bkno6651672

Blir kjent med forumet
Jeg har gått 9 måneder alene gravid.. Pappaen har ikke stilt opp på noe som helst enda jeg har inkludert han. Jeg vil gå å be om en tisseprøve fra han i dag. Skal jeg ringe til helsepersonell å gi beskjed at jeg prøver å få han til å ta en tisseprøve og om de kan få den inn å sjekke den fortest mulig? Eller om politiet kan sjekke urinen? Har gitt han så mange sjanser nå til å få livet på stell før barnet kommer. Har kun 3 uker igjen av svangerskapet og kjenner jeg er utrolig lei av at han gir så mye f... i barnet og at han skal bli far men likevel forventer at han skal få ha han så mye det passer han. Jeg tørr ikke å levere det som betyr alt i verden for meg til et menneske jeg ikke stoler på og som i tillegg putter slike ting i seg. Fikk det tilsendt på svart og hvitt at han tok piller i natt og har derfor hatt null søvn i natt pga dette.. Det stresser meg utrolig mye at han gjør slikt nå rett før fødselen :-( Jeg vil ha beviset klart slik at han ikke kan lure meg mer med at han ikke tar slikt.. Håper bare han går med på å ta tisseprøven, noe jeg tviler på siden han tok ting i natt..

Sender deg en god klem, trist du må oppleve slikt rett før fødselen. Eller gjennom hele svangerskapet for den saks skyld...

Desverre vet jeg ikke hvordan du går frem...

Er dere sammen??

Min mor gikk igjennom dette med sitt første barn. Hun tok det med familievernkontoret og nav, så barnevernet og politiet . Bf vil få et valg: levere rene prøver eller skrive fra seg ansvaret på barnet.

Så leit at du må oppleve dette her :( her må du bare være streng, og det er du jo. Barna er jo det mest dyrebare vi har.
For at han skal ha samvær med barnet så må han levere rene prøver når det er mistanke om misbruk. Tror du kan kreve det ganske hyppig også. Jeg ville bare startet med å ringe noen jeg, politiet f.eks., for å høre hvordan man går fram. De kan nok hjelpe deg med videre fremgang.
Ønsker deg masse lykke til :)

Ville tro du må ha hjelp av en instans for å kunne kreve tisseprøver, kontakt politiet, familievernkontoret, barnevernet ol. Ikke gi opp dersom du blir avvist de første gangene, barn skal slippe å forholde seg til ruset foreldre, lykke til og husk du har mye mer krefter i deg enn du noen ganger kanskje tror når du er sliten;)

Pappaer som ikke ruser seg og ikke bor sammen med mor har ikke baby alene den første tiden - så dette er liksom ikke akkurat uansett. Slapp av og tenk at den første tiden er det ingenting som skal skille mor og barn.

På fvk her så hadde de et eget skjema for samvær med baby. Der kunne man krysse av for 1 eller 2 ganger i uken og 1 eller 2 timer. Og om mor skulle være tilstede eller tilgjengelig i nærheten. Det gir kanskje et lite perspektiv på hvordan samvær er med liten baby? Det er ikke snakk om at han skal ha baby masse - mange vordene fedre sier dette men de har ikke peiling. Når babyen kommer skjønner de som regel litt mer. De fleste er med babyen sin med mor tilstede.

Ikke stress med urinprøve. Hvis han ber om samvær så avtalt slikt på fvk og krev urinprøve da. Ingen vits i å stresse med det allerede nå.

Snakk med de på barsel og med hs når babyen er kommet- viktig å få ut frustrasjon og tanker og dele det nes noen som vet hvordan ting fungerer.

Ville ringt familievernkontoret. De er der for å hjelpe =)

Back
Topp