Pappa som ammer (kontroversielt)

Bkno2950010

Første møte med forumet
Hei,

Dette innlegget vil nok provosere mange, men jeg håper at folk kan være litt voksne i 2020.

1 prosent av alle menn utvikler brystmelk. Jeg er en av dem. Hva synes dere om at pappaer ammer? (Er i pappaperm)
 
Hei,

Dette innlegget vil nok provosere mange, men jeg håper at folk kan være litt voksne i 2020.

1 prosent av alle menn utvikler brystmelk. Jeg er en av dem. Hva synes dere om at pappaer ammer? (Er i pappaperm)
Har egentlig ikke kunnskap om de fysiologiske, så langt er de som jeg har lest om som ammende menn født som kvinner. Jeg har lest om medmor som ammer. Jeg tenker at det spiller ingen rolle om folk ammer eller ikke ammer så lenge barnet får det som trengs. Kan en pappa amme, så skal han bare gjøre det.
 
Hei,

Dette innlegget vil nok provosere mange, men jeg håper at folk kan være litt voksne i 2020.

1 prosent av alle menn utvikler brystmelk. Jeg er en av dem. Hva synes dere om at pappaer ammer? (Er i pappaperm)
Jeg kan alt for lite om det men har hørt om noen menn som faktisk får melk. At det metter og er like mye produksjon vet jeg ikke men jeg har lest om pappaer som ikke har melk med teiper fast et hjelpebryst mener jeg at det heter. En pose med melk med en liten slange som babyen kan suge på samtidig som h*n suger på brystvorten.

Jeg tenker som så, om du kan og vil så må det da være både lov og naturlig.
Om du tenker mest nå når du er i permisjon så er det mellom deg, barnet og mammaen tenker jeg. Og ikke minst for en kontakt du får med barnet!


Har du begynt å amme eller tenker du kun tanken foreløpig?
 
Last edited:
Anser det ikke som provoserende, heller fascinerende. Ante ikke det er mulig.
Ser brystet ut som en pupp? En liten A-cup liksom? Er det samme kjemiske sammensetning som kvinners morsmelk? Kan det trigges av hormonforstyrrelser?
 
Det er faktisk ikke så uvanlig i flere afrikanske land at pappaer ammer.
Ut ifra hva jeg kan se er det ikke gjort noe studier på næringsammensetningen i mannlig brystmelk, men eksperter mener at det uansett ikke er skadelig for barnet.

tror nok du vil ha litt utfordring med å produsere nok melk til å avlaste mor da mor fra naturens side har mer melkekjertler, men hvis både du og mor er komfortabel med det er det ingen ting i veien for å amme som far
 
Det er ikke noe galt i det, hvis det føles rett for alle parter.
Men jeg synes utsagnet at 1% av alle menn utvikler brystmelk, hørtes veldig høyt ut.

For å kunne produsere melk må hypofysen sende ut hormonet prolaktin som stimulerer brystet til å starte melkeproduksjonen.
Visse medisiner kan forårsake produksjon av prolaktin, og også hvis man har svulst som presser mot hypofysen. Men spontan melkeproduksjon hos menn, uten at de har gått igjennom medisiner eller annen stimuli for å få i gang produksjonen, finner jeg svært få faktiske kilder om.
 
Last edited:
Vil menn som kan amme kunne utvikle bryster lik hengepupper kvinner får etterhvert?
Eller er det umulig?
Greit å tenke på slikt også.
 
hvordan stammer da? det vil jeg gjerne lese mer om. :)

Jeg har lest det om en pygme stamme i Afrika, men det er feil å si at de står for ammingen. Det de gjør er å bruke brystet som en "smukk" for å roe ned baby når mor ikke er der. Clickbate overskrifter får folk til å tro at de også står for matingen av barna.
 
Jeg har lest det om en pygme stamme i Afrika, men det er feil å si at de står for ammingen. Det de gjør er å bruke brystet som en "smukk" for å roe ned baby når mor ikke er der. Clickbate overskrifter får folk til å tro at de også står for matingen av barna.
ja det var noe ganske annet enn å stå for ammingen! :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Back
Topp