Pappa-permisjon

Vss

Flørter med forumet
Heisann jenter.
Har ett spørsmål vi har lurt på en stund nå, men aldri funnet svar.
Har samboeren min rett på permisjon når jeg skal begynne å studere igjen? Jeg begynner til høsten neste år, og vi vet ikke helt om vi vil sende babyen som kommer i januar i barnehagen i en alder av ca 8 mnd.
Har han også krav på permisjon rett etter fødsel osv? Terminen min er 1.Januar, så det kan jo hende det blir en del helligdager oppi alt det her, men har han uansett rett på permisjon ved og etter fødsel?

Hvis du har permisjonsrettigheter og overlater resten av permisjonen din til han så kan han være hjemme med foreldrepenger når du begynner å studere.

Stemmer at han har permisjonsrettigheter når du går tilbake i studier, men dog kun det som er resterende av permisjonen.. Han får altså ikke 46 uker på toppen av det du allerede har tatt ut.. Snakk med nav så får dere vite hvor mye han kan ta ut. Han har jo selvsagt også mulighet til å ta ut ulønnet permisjon om han ønsker det..

Okei. Takk for svar :-) Tror nok vi må stikke innom NAV å høre om det når barnet kommer til. Tror nok ikke han bør være hjemme ulønnet, ettersom det stipendet ikke er på en høy sum osv. Men da har vi flaks at barnet får besteforeldre som gjerne vil passe på h*n [:)]

Back
Topp