Pappa perm

bellarosella

Glad i forumet
Junibarna 2015
Hei. Noen her som har klart å få overført pappaen sine 10 uker med perm over til mor? Der far er selvstendig næringsdrivende i enmannsforetak.

Jepp, far starter å jobbe i annet land, så han mistet sin rett til permisjon. Ble da overført til meg.

Fikk overført fars uker til meg pga at han har ADHD. Han er også selvstendig, men det at han var selvstendig hadde ingenting å si. Det sa NAV når vi snakket med dem. Men siden han har ganske kraftig ADHD, var dem enig med oss om at han ikke skulle ha permisjon. Men han tok seg en dag fri i uka for å være hjemme med oss. Det gjør han enda og guttungen er nå 19 måneder :)

Ei jeg jobbet med fikk det pga for lav inntekt på barnefaren, selv om han var selvstendig.

Jeg fikk det, men det var fordi faren var student og ikke hadde tjent seg opp rett til foreldrepenger.

Som vanlig selvstendig får man ikke overført hans uker, da må det være sykdom eller andre årsaker til det.
Har prøvd to ganger:(

Det skal nok mer til enn at far er selvstendig i utgangspunktet. Har selv tatt over to ganger, en da far var student og en da far var syk.

Back
Topp