Pappa-perm.

Mor~Godhjerta

Andre møte med forumet
ORIGINAL: gira

ble satt 3 dager frem. fra 22 juni til 25 juni......men jeg må knipe igjen til 1.juli,da får jo fedre en uke mer pappapermisjon. Seks uker i stede for fem

Oj, kan noen forklare dette for meg?
Leste på en tråd [link=http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=247216]"Ble dere satt fram eller tilbake på Ultralyden...?????" (Klikk her)[/link]
Og leste akkurat dette om pappapermisjon.
Er det riktig at permen blir forlenget etter 1.Juli ?
( I såfall er jeg kanskje heldig, ettersom jeg har termin i Juli) [;)]

Jeg har ikke hørt noe om dette, så lurte på om noen ville fortelle litt.

Jeg trodde det var slik at fra 1. juli i fjord så fikk pappaene 1 uke mer, fra 4 uker til 5.. [8|]

Ja jeg vet ikke.. Trodde det bare var 5 uker jeg.. Men er det 6 uker etter 1 juli er jeg oxo heldig..Eller det vil si min samboer.. For jeg har termin den 8 juli..

Så dette må jeg undersøke.. Er det på trygdekontoret man spør om sånt??

hei. Det var jeg som skreiv det. Og det stemmer at fra og med 1.juli i fjor gikk fedre fra 4 til 5 uker pappaperisjon.
Den nye regjeringen i fjor bestemte at fedre skulle innviges enda en permisjonsuke i 2006. Så nå er det bestemt at fedre får 6 uker pappa perm fom 1.juli 2006.
Les på trygdeetaten sine hjemmesider.
Jeg må ihvertfall knipe igjen...[;)]

Ok.
Takk for svarene.
Ble litt klokere nå. [:)]

Ja, vi får bare knipe igjen vi som har termin rundt mnd-skiftet Juni/Juli. [;)]

Klem

Men der står det jo 2005. Dette er jo gammelt nytt, per i dag har far rett på fem ukers permisjon.

ORIGINAL: MitaSa

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=familie&path=fedrekvoten

sjå litt der...[:D]

Det går på bekostning av mors permisjon, men det har jo med likestillingskampen å gjøre, så vi kvinner bør være glade for at fedrene får mulighet til å være hjemme og bygge relasjoner med barnet i seks uker og ikke bare fem. Forskjellen er at arbeidsgiver da blir nødt til å gi en mannlig arbeidstaker fri med lønn i seks uker (på bekostning av morens permisjon) mens han nå kan være vanskelig og bare gi han fem uker.

ORIGINAL: kjersti:)

Men om han får en uke mer får vel du bare en uke mindre!? Er det ikke sånn!? At den ene uken bare blir flyttet liksom?

Back
Topp