Pappa mistet babyen i gulvet...

Julifrøet

Elsker forumet
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=589992

Jeg blir nesten litt overrasket jeg. Jeg synes ikke pappan fortjener en tiltale.

Greit nok det er helt grusomt å miste en baby i gulvet. Men gutten roet seg, og de dro på legevakta når han ble værre. Hvorfor tok ikke legevakta flere prøver, men konkluderte med matforgiftning? Jeg synes heller fokuset burde bli satt på det, fremfor å gi pappan enda mer tragedie enn det han allerede har. Det var jo et uhell og ikke en overlagt handling.

Kiera ramlet i gulvet når hun var liten (ramla ned fra sofaen) mens pappan hadde henne. Hun bare stupte rett ned. Det var jo overhode ikke noe han gjorde med vilje, og han hadde det skikkelig grusomt etterpå. Kiera roet seg ned etter litt.

Burde vi løpe til legevakta hver eneste gang de faller og slår seg selv om de blir rolige igjen?

Hva synes dere om denne saken jenter?

Her synes jeg de kan vise litt skjønn... Ser på dette som et tragisk uhell, som vil følge hele familien resten av livet..

Men kanskje ikke lurt å gi barnet honning når han bare var 5mnd? Vet ikke om det har noe å si i denne saken da, vet bare at det ikke er anbefalt pga bakterie/parasitt. Står ingenting om de har sjekket om det faktisk kan ha sammenheng da.. (jeg bare undrer, dette er ikke kritikk)

Jeg reagerte også på det at de hadde gitt babyen honning, men det har jo egentlig ikke noe å si for akkurat "mistingen". Og når de var på legevakten hadde han jo også sagt at babyen falt i gulvet. De fraråder jo å gi babyer honning på det sterkeste sånn sett. 

Når man mister en baby i gulvet , slik at det faller med hodet i et betonggulv, så syns jeg ikke man bare skal trøste det og legge det i sengen!!!
Man bør ringe lege, og fortelle hva som har skjedd!

OG, når en person, uavhengig av om det er et barn eller en voksen, så skal man aldri legge seg til å sove rett etter man har slått hodet!

synest skikkelig synd i pappa'en.. han var førstegangsfar og viste vel ikkje så masse enda.. og det var jo eit uhell... han var nok så i sjokk at han ikkje tenkte så langt at babyen var skikkelig skada..
er utrulig fort gjort, alle barn slår seg.. og vist eg hadde mistet Benjamin trur eg eg hadde vært så sjokka at eg hadde berre sittet med han i armene å grått lenge før eg hadde greit å tenke skikkelig.

og han sa jo til legen at han hadde fått eit slag mot hode, da burde jo legen ha sjekket det da, og ikkje tippet at det var matforgiftning..

herregud så grusomt..

tror rett og slett faren ble så redd at han ikke ville si det til noen jeg! tror absolutt ikke ahn gjorde noe med vilje!
i slike situasjoner er det fort gjort og ikke tenke rasjonelt, og når ting går tilsynelatende greit etterpå så tenker man vel ikke mer over det.

theo falt i flisgulvet når vi var i spania nå for 1 uke siden. han lå i senga med pappan og pappan skulle bære han ut av senga som han gjør hver eneste morgen, men denne gangen tok theo sats og hoppet avsted. dermed rett i flisgulvet. heldigvis var det bare fra sengehøyde, men alt har gått fint etterpå. ingen kul i hodet, ingenting.

jeg dro ikke til legevakten etter det uhellet, jeg ringte ikke engang. eneste vi gjortde var og observere han.

det jeg vil frem til er vel at jeg syns det er for drøyt og at jeg syns veldig synd på faren!

Jeg er enig i det aller meste her. Men de får det til å fremstå som at han ikke ville si noe om det. Jeg tror nok at han har sagt det til samboeren, men siden babyen har virket fin (han ble jo slapp først etter et par dager) så har de trodd det gikk bra.

Samboeren gikk fra han, barnevernet tok barnet og han risikerer 8 år i fengsel.

Jeg snakket med min samboer om det, og som han sier: "nå kommer jeg til å ha nerver i høyspenn når jeg skal skifte på henne".

Rallykjøreren som kjørte på og drepte en 10år gammel jente slapp tiltale og fikk til og med beholde sertifikatet. De avfeide det som en tragisk ulykke. Hva er da dette?

Et tidligere vennepar av meg hadde en 8mnd gammel jente som stanget hodet opp i bordet når hun skulle reise seg. Hun ble hjerneskadet. Hun verken gråt eller var slapp etter at hun stanget oppi. Likevel fikk foreldrene beskjed om at hjerneskaden kunne blitt ungått om de kom inn med henne med en gang.

Men altså. Så mange ganger de ramler, stanger hodet i noe og alt.. skal man løpe om de virker helt fine?

veit ikke helt hva jeg skal synes...
helt tullete å direkte ufornuftig ikke nevne det til noen at han hadde mista ungen, hodet og hodeskader på barn skal man ikke tulle med. men legevakten burde også legge mer vekt på dette da pappan fortalte hva som hadde skjedd. (i tillegg skal ikke babyer spise honning da, men det er en annen sak..pirke pirke[;)])
uhell er uhell, og ulykker i hjemmene skjer desverre. synes det blir feil å finne skyldige for å tiltale og straffe de, spesielt foreldrene som sikkert har det ganske fælt fra før.

Vel, jeg tenker at her er det mye vi ikke vet. Det står at barnevernet har tatt over omsorgen. Jeg tror ikke det ville skjedd pga et enkelt fall. Og så handler det jo ikke bare om at han mistet barnet i gulvet, men at han ikke gjorde noe med det etterpå.
Forferdelig sak.. syns forferdelig syns på faren, men jeg tenker rett og slett at dette er et mediaoppslag og vi vet egentlig veldig lite.

Hmmmmm, synes det blir helt tullete at man skal fly på legevakta hver gang barnet slår seg..Alle barn detter å slår seg en god del i småbarnsalder..Synes det høres merkelig ut at et barn på 8 mndr kan få en hjerneskade ved å stange hodet oppe i bordet..Ved skikkelig hard kraft kan jeg skjønne det..Bare min mening..Kjenner jo ikke til den bakgrunnen. Må jo selvfølgelig se an situasjonen. Alexander har slått seg noen gang,men hverken kraftig, fått kul, eller har blitt direkte dårlig av dette. Er vel viktig å se an situasjonen: Høyden, hvordan barnet datt, og om eventuelle skader. Har hørt at å slå seg i bakhodet ikke er bra i forhold til å slå seg i panna etc.

I Tine sitt tilfelle viste det seg at når hun stanget hodet oppi bordet så hadde hun truffet myk kanten, og "antagelig" slått nerven som fortalte henne at dette gjorde vondt. 

Haha, jeg er sikkert mer kynisk enn alle dere andre til sammen, for det kunne ikke falt meg inn å tro på farens framstilling av den historien der. Det er hans versjon til vg, vridd for å framstille ham i best mulig lys, og den høres veldig lite troverdig ut for meg. 

Nesten alle barn ramler ned fra sofaen / senga / stellebordet en eller annen gang, og blir de ikke skadet så ringer ikke foreldrene til lege. Jeg tror dette er noe helt annet. Sannsynligvis et barn som har vært så dårlig at ikke de dummeste foreldre kunne trodd at alt var bra, og en skade som er så alvorlig at alle tror, men ikke kan bevise, at den er noe mer enn det fallet faren innrømmer. Ille nok om de er så dumme at de gir honning til en 5 mnd gammel baby, men jeg ville heller tippet at det er noe han dikter opp som en dårlig forklaring på hvorfor han ikke skaffet hjelp med hodeskaden. Han hadde sikkert hørt at barn kan bli syke av honning, men vet ikke på hvilken måte dersom han tror noen kan forveksle det.

De fleste kan framstå som relativt normale i vg, eller på nettforum for den saks skyld[;)], men her er det tydeligvis mye mer som de som møter dem i virkeligheten ser. Når han sier at politiet kom raskt inn i bildet så sier jo det at sykehuset overhode ikke trodde på forklaringen hans. I tillegg så har barnevernet tatt over omsorgen, selv etter samlivsbrudd, som jo må bety at heller ikke moren er i stand til å ta seg av barnet. En ekstra trist ting med saker der offeret er en baby,  er at vi alltid bare får høre feil side av historien.[&o]

Du mener fontanellen?? Da skjønner jeg jo det litt bedre..Ikke lett å vurdere sånt..Alexander har heldigvis aldri slått fontanellen direkte, eller falt fra "store" høyder. Har derfor vurdert det som ikke nødvendig å ta kontakt med lege..Han har jo heller aldri blitt dårlig eller noe..Men ikke lett å være mamma, blir så fort fortvilet og redd for den lille uansett hva som skjer..Alexander datt ned fra gjestesenga til venninna mi for to uker sin. Han datt mer eller mindre på magen så det ut som, for han reiste seg opp på alle fire når vi kom til han. Han hadde bitt seg i tunga i fallet, og hadde et lite rødt merke i panna. Alt virket bra, ikke noe tegn på at noe var galt..Men må innrømme man blir betenkt når man leser sånne innslag..
Med tanke på denne saken med han pappaen som mista babyen i gulvet, så er det jo høyt for et spedbarn å fall rett fra armene i et betonggulv. Det kan jo hende denne babyen falt rett på hodet også..Huff, rett og slett forferdelige greier[:(]

ORIGINAL: Sukkertopp

Haha, jeg er sikkert mer kynisk enn alle dere andre til sammen, for det kunne ikke falt meg inn å tro på farens framstilling av den historien der. Det er hans versjon til vg, vridd for å framstille ham i best mulig lys, og den høres veldig lite troverdig ut for meg. 

Nesten alle barn ramler ned fra sofaen / senga / stellebordet en eller annen gang, og blir de ikke skadet så ringer ikke foreldrene til lege. Jeg tror dette er noe helt annet. Sannsynligvis et barn som har vært så dårlig at ikke de dummeste foreldre kunne trodd at alt var bra, og en skade som er så alvorlig at alle tror, men ikke kan bevise, at den er noe mer enn det fallet faren innrømmer. Ille nok om de er så dumme at de gir honning til en 5 mnd gammel baby, men jeg ville heller tippet at det er noe han dikter opp som en dårlig forklaring på hvorfor han ikke skaffet hjelp med hodeskaden. Han hadde sikkert hørt at barn kan bli syke av honning, men vet ikke på hvilken måte dersom han tror noen kan forveksle det.

De fleste kan framstå som relativt normale i vg, eller på nettforum for den saks skyld[;)], men her er det tydeligvis mye mer som de som møter dem i virkeligheten ser. Når han sier at politiet kom raskt inn i bildet så sier jo det at sykehuset overhode ikke trodde på forklaringen hans. I tillegg så har barnevernet tatt over omsorgen, selv etter samlivsbrudd, som jo må bety at heller ikke moren er i stand til å ta seg av barnet. En ekstra trist ting med saker der offeret er en baby,  er at vi alltid bare får høre feil side av historien.[&o]

Ja, det var akkurat det jeg stusset på. Dette er bare hjerteskjærende, jeg orker ikke tenke på det mer[&o]

Enig der..Er nok noe mere bak denne historien enn det vi vet.

Om det er mer bak historien og det viser seg at dette ikke er noen ulykke så fortjener vedkommende å brenne.. rett og slett..

Tenker mye på den lille babyen som har mistet så mye

De fleste kan framstå som relativt normale i vg, eller på nettforum for den saks skyld, men her er det tydeligvis mye mer som de som møter dem i virkeligheten ser. Når han sier at politiet kom raskt inn i bildet så sier jo det at sykehuset overhode ikke trodde på forklaringen hans. I tillegg så har barnevernet tatt over omsorgen, selv etter samlivsbrudd, som jo må bety at heller ikke moren er i stand til å ta seg av barnet. En ekstra trist ting med saker der offeret er en baby, er at vi alltid bare får høre feil side av historien.

signerer denne jeg..

ORIGINAL: almara

Vel, jeg tenker at her er det mye vi ikke vet. Det står at barnevernet har tatt over omsorgen. Jeg tror ikke det ville skjedd pga et enkelt fall. Og så handler det jo ikke bare om at han mistet barnet i gulvet, men at han ikke gjorde noe med det etterpå.
Forferdelig sak.. syns forferdelig syns på faren, men jeg tenker rett og slett at dette er et mediaoppslag og vi vet egentlig veldig lite.

sign.[8|]

Jeg for min del hadde uten tvil ringt legevakten hadde jeg mistet ungen min i betonggulvet. Bare for å være på den sikre siden! Hadde ikke greid å sove før jeg visste at han var fin. De merket at han ikke var normal lørdagskvelden men lot være å kontakte lege før mandag.. Legevakten har døgnåpent!

Når barnevernet kobles inn pleier det ikke være en enkeltsak som avgjør. Det sto jo at han ble fratatt sitt eldste barn og.

Sorry men jeg får ikke sympati for slikt. Og jeg er enig med sukkertopp, alt hun skriver! Vg kunne fått Fritzl til å høres ut som en grei og likandes person!

Back
Topp