"pappa må dø"

Lykketroll m/2gutar

Forumet er livet
Min kjære, søte 3(nesten 4)-åring måtte ha timeout i kroken i dag da han var veldig rampete..
så satt han i kroken å sa "pappa må dø" (var pappan som satte han i kroken så han var vel sint og fornerma på han)

Kordan ville dikka ha håndtert det??

Blei heilt satt ut av at han kunne sei noke sånt..!

Og han veit til ein viss grad at døden betyr at da blir vedkommande vekke og kjeme aldri tilbake.. for det har me snakka om..
seier ikkje at han forstår det, men han har blitt forklart det

Trekt på skuldrene, kjefta ut gubben for at han straffet barnet, og gitt gubben en klask i bakhuet for å gå imot mine prinsipper sånn på den måten der... Og spurt ungen om det var nødvendig å tenke så ille om far sin.

Jeg tenker at det skjønner ikke en 3 åring konsekvensene av. Så små barn forstår ikke hva det vil si å være død. De forstår heller ikke at døden er endelig. Jeg hadde glatt oversett den, i allefall første gang. Kommer det flere ganger kan det være greit å si at sånn sier man ikke. Spille på empati... Det er stygt og at pappa blir lei seg...

.

hehehe.... hugser veldig godt ein gong eg sa at eg hadde lyst å drepe pappa (veldig hyggelig jente, i know)...
så han sa at det var berre å gjere det.... Så eg tok opp kniven...... og då hadde eg ikkje så lyst å drepe han likevel...
sa det kun for å såre, fordi min stolthet fekk ein knekk :P Ein veit gjerne ikkje kor stygg kommentaren eigentleg er... fordi det ikkje har samme betydning for ein unge som for ein voksen :P

Mulig h*n hadde måttet sitte på timeout helt til h*n hadde bedt om unskyldning....

Hadde ikke brydd meg særlig. Jeg sa også sånne ting når jeg var sint og fornærma på foreldrene mine, uten at jeg mente det.

Man sier mye man ikke mener i kampens hete...

ORIGINAL: *Meya*

Trekt på skuldrene, kjefta ut gubben for at han straffet barnet, og gitt gubben en klask i bakhuet for å gå imot mine prinsipper sånn på den måten der... Og spurt ungen om det var nødvendig å tenke så ille om far sin.

*fnis*

ORIGINAL: Bdancer

har ikke faren like mye å si på barneoppdragelse?

Hadde bedt pappaen ta en lang prat om hvorfor situasjonen ble som den ble som en ende på timeouten.

SIGN!!

Me pleier forsåvidt alltid å snakke med han om grunnen til at han måtte ha timeout og er flinke til å forklare og snakke med han![:)]

jeg hadde sagt sånn sier man ikke.. Pappa blir kjempe lei seg... Hadde han brukt det bare for å provosere og han viste at vedkommende ville blk lei seb hadde jeg oversett det... Men da er de kanskje litt eldre..

Hadde bedt pappaen ta en lang prat om hvorfor situasjonen ble som den ble som en ende på timeouten.

Jo han har like mye å si, men jeg er veldig imot å irettesette barn ved bruk av timeout, og det har han med å akseptere, og heldigvis gjør han det og, det var viktig for meg før vi ble sammen.

ORIGINAL: shorty86

jeg hadde sagt sånn sier man ikke.. Pappa blir kjempe lei seg... Hadde han brukt det bare for å provosere og han viste at vedkommende ville blk lei seb hadde jeg oversett det... Men da er de kanskje litt eldre..

Jeg hadde ikke blanda meg i allefall. Fars kamp om noen skal i rettesette, så må det jo være han[:)]

Jo han har like mye å si, men jeg er veldig imot å irettesette barn ved bruk av timeout, og det har han med å akseptere, og heldigvis gjør han det og, det var viktig for meg før vi ble sammen.

Men da kan jo du repektere at andre velger å bruke denne metoden, å heller komme med råd.

ORIGINAL: *Baby Peach*

barn sier mye rart. ikke så mye å gjøre med. bare si at det ikke er pent å si sånt.
Det kommer til å komme flere sånne ord som hater deg bla bla igjennom årene[8D]
Vi var vel også sånn som små[8D]

eller var dere perfekte barn?[8|]

Jeg var ikke ett perfekt barn, nei[:D]
Jeg har også ett barn i førpuberteten nå og det kommer leie gloser her av og til[:)]

Tror ikke en 3 åring forstår hva død er, selv om dere har snakket om det..

Men treåringer kan si mye rart når de er sinte uten å mene det.. Jeg husker godt da jeg var liten (va vel sånn ca. rundt den alderen) og ikke fikk snop når vi var i butikken og begynnte jo å hylgrine og pappa måtte bære jeg hjem og så skrek jeg ¨jeg håper pappa og mamma kommer i fengsel for da kan jeg kjøpe alt snope jeg vil ha!!¨...

Jeg hadde ikke brydd meg.

Hvis våre gutter f.eks sier at de hater meg eller faren, så sier jeg at jeg ikke bryr meg om at de sier sånt, fordi jeg vet at de ikke mener det alikevell.

En 3-4 åring skjønner ikke konsekvensen av ordet død. Barnet skjønner at død betyr at man er borte. Og akkurat nå er han så sint at han ønsker at pappa skal bli borte.. helt logisk?

Jeg hadde ikke tatt på vei for noe sånt, men er nok vondt å få den slengt i trynet likevell [X(]

Hadde ikke tatt det så tungt..

En fireåring vet helt enkelt ikke hva det vil si å dø, og videre heller ikke hva det vil si "å ønske noen død".
Én ting er at du har fortalt ham det, en helt annen ting er hva han har forstått ut fra det du har fortalt [;)]
I seksårsalderen begynner barn normal først å forstå at døden er ugjenkallelig, at det er endelig liksom...

Back
Topp