Pappa jobber offshore

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg så i presentasjonstråden at det var flere av dere som hadde kjærester/samboere som jobbet offshore. Så spennende, for det har jeg også.

Er det noen av dere som vet hvordan det fungerer i forhold til permisjon og pappapenger? Når pappa går 2-4-skift? Vi har snakket mye om at pappa'n her i huset ikke skal ta ut permisjon siden han uansett er mye hjemme, men vi vet jo ikke hvordan det blir før vi faktisk er oppi det.

Sitter i akkurat samme situasjon selv, men jeg aner dessverre ikke hvordan det er - så om du finner ut av det - skrik gjerne ut 

Hei :) Så artig at det er flere av oss.
Slik jeg husker det med snuppa, so har far rett på 10 uker permisjon? Hos oss gjorde vi det slik at han tok dei 10 ukene midt i min permisjon. Og med de 10 ukene, so må han rekne med de ukene han har fri. So hos oss trur jeg han var heime 2 turer.

Men det som var veldig kjekt var at jeg fikk forlenga min permisjon med 10 uker og da, i og med han har mye "fritid" fra før so gjekk det helt fint. So jeg var vell hjemme med betaling i over eit år :)

Lykke til og håper du forstod hva jeg skrev. Er ikke alltid like enkelt å forklare slike ting :P

De jeg kjenne som har fått barn med far som jobber offshore, søker om å få pappa permen, pga dem der jo hjemme 4 uker om gangen allikevel :) Da er de bedre at mammaen får dem ukene ekstra hjemme =)

Back
Topp