Pappa er student

smra

Første møte med forumet
Hei,

Lurte på om det var noen som kunne svare på hvordan det er med pappa perm, når han er student? Han er på omskolering, og får "lønn" fra NAV. Han er fredig på skolen i juni 2011. Så det vi lurte på, var om det da var mulig for at han tok ut perm. Altså etter skoleslutt. Om ha da får betalt perm? Sånn at vi at han slipper å begynne rett i jobb etter skole. Og kan ta seg litt "ferie".

Jeg har forløpig termin 15.juli, så kan ikke se at det er noen hensikt at han tar ut noe perm, når han har skole ferie.

Hei hei!

Jeg var akkurat på NAV for å forhøre meg om nesten det samme som du spør om her. Jeg er i full jobb, og pappaen er under omskolering og får penger fra NAV. De sa at han ikke hadde krav på pappapermisjon, da han ikke har hatt pensjonsgivende inntekt (attføringspenger regnes vist ikke som det). Det vil i praksis si for oss at om jeg vil beholde 100% lønn (som vi egentlig trenger), må babyen vår begynne i barnehage når den er 8 måneder. Helt sykt. Jeg får ikke ta ut pappaens 10 uker, og han får heller ikke ta de ut.
Hvis noen andre leser dette, og har noen andre erfaringer eller tips, vær så snill å dele disse med meg.

-Anette-

Back
Topp