Papirer på babyen - fødselsattest o.l.

Molsy

Forumet er livet
Har dere fått noen papirer på babyen enda? Må jeg bestille noe selv? Han må jo registreres i folkeregistret og få fødselsattest og sånt.

jeg fikk pairet tilsendt i posten fylte ut å fikk fødselsattest tilbake tidligere denne uka... om du ikke har fått noe ennå ville jeg ringt de å hørt veit ikke om alle sender det automatisk...

Først leverer du 2 attetester som du får fra   jordmor til trygdekontoret og dn andre til arbeidsgiver (om du har d) , og en stund etterpå får du både vedtak om barnetrygd og en attetst fra likningskontoret.. så fyller du ut barets navn og slik, og leverer d til bake.. huff har nesten glemt d bort hvordan j gjorde det, ennå det kun er for 1 mnd siden jg ordnet alt dette[:D][:D][:D]  tror jeg d var sånn.. om du ikke får d automatisk

Vi fikk navneskjemaet i posten og så måtte vi fylle ut og sende det tilbake. Så ca en uke etterpå fikk vi fødselsattesten..
Alt dette skjedde før frøkna var 4 uker, så hvis det ikke har skjedd noe ville jeg ringt og spurt..

Åh såpass. Ja da må jeg ringe. Hvor skal jeg ringe da? Vet de var trege med å sende ut fødselsmelding fra barsel, for helsestasjonen fikk det ikke før han var 2 uker gammel, så kanskje det er derfor da. 

Back
Topp