Papirer fra Nav

Cicci79

Glad i forumet
Har dere fått dem? På tirsdag er det en måned tils jeg går ut i permisjon. Har ikke fått papirer fra Nav om at papirene er i orden og hvor mye jeg skal få i måneden. Kanskje får ringe på mandag og høre at alt er i orden.

Da har papirene endelig kommet! Litt under to uker til permisjonen starter og da skal jeg ikke ut i jobb før 27 februar

Fikk mine papir i posten i går, nå er det 3 uker igjen til min permisjon begynner.

Jeg driver å søker permisjon i dag jeg..... Ups Litt i seneste laget kan man si, men satser på det blir orden på sakene, selv om ryktet skal ha det til at det går laaaang tid...

Fikk de denne uka :) går ut i permisjon 15 mars, men ta en Tlf å hør om de mangler inntekstopplysningene eller noe, var masse styr med mine ..

Ja, husker at det var noe styr sist. Så ringer på mandag. Bedre å få vite nå om det er noe feil enn uken før jeg går ut.

Jeg venter også. Jeg tenkte å ringe de på mandag ;-)

Ja fått papirene mine for en mnd siden. Kjekt å ringe å høre ang papirene dine, typisk vist de manglet inntekts opplysninger og IKKE gir beskejd

Christine1989 skrev:
Jeg driver å søker permisjon i dag jeg..... Ups Litt i seneste laget kan man si, men satser på det blir orden på sakene, selv om ryktet skal ha det til at det går laaaang tid...

Har ikke sendt mine enda jeg heller... så håper virkelig ikke det tar alt for lang tid..

Uff,  jeg har enda ikke søkt.. blir helt stresset bare med tanken på nav papirene.. Lest alt mulig om det opp og ned, men blir aldri trygg på det :p

Har dere fått permisjon dato?

Jeg har verken fått det eller at legen har søkt på fødested, visste ikke engang at man måtte det.. :S

Irismor skrev:
Uff,  jeg har enda ikke søkt.. blir helt stresset bare med tanken på nav papirene.. Lest alt mulig om det opp og ned, men blir aldri trygg på det :p

Har dere fått permisjon dato?

Jeg har verken fått det eller at legen har søkt på fødested, visste ikke engang at man måtte det.. :S

Dette kommer vel ann på hvor man bor. Er vel bare Oslo du MÅ søke om fødeplass? 

Permisjonsdato finner man ut av selv. Er tre uker før termin ;-) 

Jeg har heller ikke hørt noe, og det er litt over en mnd til jeg går ut i permisjon. Men sist gang husker jeg at jeg fikk papirene 3 dager etter at permisjonen min var begynt.

jeg fikk dem i posten på torsdag, og da var det bare litt over en uke siden jeg sendte dem inn........rart du ikke har fått papirene dine. du får ringe å mase på dem!!

Denne gangen fikk jeg papirene en uke etter jeg sendte de inn, så jeg ble positivt overrasket! Sist svangerskap ringte jeg Nav å kjefta på de, da jeg måtte bo på pasienthotellet i avvente av fødsel. Sendte de inn i uke 26 og ble innlagt for fødsel nesten 14 dager over termin.. Var ikke blid for å si det sånn, men fikk første "lønna" i løpet av dagen da, noe feil som hadde skjedd hos de med saksbehandleren, så det kan lønne seg å etterlyse hvis det tar lang tid..

Nei, men jeg har akkurat sendt inn søknaden...

Jeg sendte mine for 1 uke siden, etter å ha fått purring (!!!) fra NAV! Trodde virkelig ikke de kom til å sende det.. Ringte inn og hun sa der jeg bodde var det 6uker behandlingstid. Da fikk jeg ut fingern og sendte inn med en gang.

Men for meg er det firmaet det "går utover" da, jeg får lønn fra de uansett fikk jeg beskjed om. Aldri helt skjønt det der jeg. Får alle som jobber fast rett fra firmaet, eller får dere fra NAV??
Tror firmaet jeg jobber for betaler ut det som overstiger max grensen til NAV for foreldrepenger, kanskje det er derfor det må gå via firmaet??
*litt forvirra*

DK82 skrev:
Jeg sendte mine for 1 uke siden, etter å ha fått purring (!!!) fra NAV! Trodde virkelig ikke de kom til å sende det.. Ringte inn og hun sa der jeg bodde var det 6uker behandlingstid. Da fikk jeg ut fingern og sendte inn med en gang.

Men for meg er det firmaet det "går utover" da, jeg får lønn fra de uansett fikk jeg beskjed om. Aldri helt skjønt det der jeg. Får alle som jobber fast rett fra firmaet, eller får dere fra NAV??
Tror firmaet jeg jobber for betaler ut det som overstiger max grensen til NAV for foreldrepenger, kanskje det er derfor det må gå via firmaet??
*litt forvirra*

Dette kommer ann på arbeidsgiveren din. Mange kommuner gjør det på denne måten, mens små firmaer overlater det helt til NAV. Fordelene med at jobben betaler er at du da får feriepenger for hele perioden og ikke kun de 12-15 første ukene ;-)

Ringte idag og dem hadde fått allt dem trengte. Det lå å ventet på å bli behandlet. Håper dem gjør det snart!

Dunn skrev:

DK82 skrev:

*litt forvirra*

Dette kommer ann på arbeidsgiveren din. Mange kommuner gjør det på denne måten, mens små firmaer overlater det helt til NAV. Fordelene med at jobben betaler er at du da får feriepenger for hele perioden og ikke kun de 12-15 første ukene ;-)

Oh! Snille jobben min :D

Back
Topp