Papir fra arbeidsgiver til NAV

Lykkeline

Glad i forumet
Januarhula 2014
Hvilke papirer er det jeg trenger fra arbeidsgiver når jeg skal på NAV? Er det lønnslipper?? Bekreftelse på arbeidsforhold?? Eller hva?? Ser ar mange venter på papirer fra arbeidsgiver når de skal søke foreldrepenger...jeg har tenkt meg innom NAV på tirsdag og da hadde det vært greit å få ordnet med de papirene i morgen!
Jeg har fått bekreftelse på termin og at jeg har fått "innvilget" permisjon...tar med meg det...men det er vel papirer som er kommet etter OUL vil jeg tro!!

Hva mer bør jeg ta med?? Alle innspill mottas med takk!!! Bedre med 10 papirer for mye enn å mangle ett!!!
 
Husk papirer på eventuell bonus i lønn, i forrige svangerskap permisjon tapte jeg mange tusen kr fordi bonusen min ikke ble sendt inn.. når endelig saken ble tatt opp igjen mente de saken var foreldet fordi permisjonen var over. :confused:

♥♥♥Gleder oss♥♥♥
 
Hvilke papirer er det jeg trenger fra arbeidsgiver når jeg skal på NAV? Er det lønnslipper?? Bekreftelse på arbeidsforhold?? Eller hva?? Ser ar mange venter på papirer fra arbeidsgiver når de skal søke foreldrepenger...jeg har tenkt meg innom NAV på tirsdag og da hadde det vært greit å få ordnet med de papirene i morgen!
Jeg har fått bekreftelse på termin og at jeg har fått "innvilget" permisjon...tar med meg det...men det er vel papirer som er kommet etter OUL vil jeg tro!!

Hva mer bør jeg ta med?? Alle innspill mottas med takk!!! Bedre med 10 papirer for mye enn å mangle ett!!!

Arbeidsgiveren din burde vite det. Det er et ark som heter no inntektsopplysninger. Den samme som blir brukt når man blir sykemeldt, bare at de krysser av på permisjon. Også er det et ark som heter trekkopplysninger. Arbeidsgiveren finner de på nav.no:) er hvertfall det det står på nav sin side at arbeidsgiver må fylle ut, når man går inn for å printe ut papirene for permisjon:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Jeg har sendt inn papirer til Nav selv, men inntektsopplysninger sender arbeidsgiver - jeg slipper å tenke på det. Jobber i offentlig sektor.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg la hvertfall til de papirene i mine egne når jeg sendte det inn. Sånn at jeg vet at alt kommer inn samtidig og slipper å vente på papirene fra arbeidsgiveren. Syntes det var det beste:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Taakkkk....det er jo så mye å huske på at jeg blir helt koko!!!
Men nå fikk jeg mange svar!! Supert, så håper jeg at det ordner seg på tirsdag :)
 
Taakkkk....det er jo så mye å huske på at jeg blir helt koko!!!
Men nå fikk jeg mange svar!! Supert, så håper jeg at det ordner seg på tirsdag :)

Lykke til!!:) det er en sånn papir jungel det der!! Er glad for at jeg er ferdig!!:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Er det nokon som har link til sidene som arbeidsgiver må fylle ut på NAV?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvis du er arbeidstaker, må din arbeidsgiver dokumentere arbeidsperioden og lønnen. Til dette brukes skjema ”Inntektsopplysninger” – NAV 08-30.01. Dersom du som arbeidstaker har trekkpålegg og NAV skal utbetale ytelsen direkte til deg, må arbeidsgiver også fylle ut skjema ”Trekkopplysninger” – NAV 08-30.02. Det er arbeidsgiver som skal fylle ut og signere skjemaene NAV 08-30.01 og NAV 08-30.02. Du kan ta med skjemaene til din arbeidsgiver eller så kan arbeidsgiveren hente skjemaene på www.nav.no/skjema.

Det er hvertfall navna på skjemaene
pil-lukk-70.gif

pil-lukk-70.gif
 
Hva for noe? Skal VI sende inn papirene som arbeidsgiver sitter på? Jeg trodde det var arbeidsgiver selv som måtte sende inn den biten???
 
Jeg har vært hos nav i dag og fått hjelp til søknaden, og det eneste jeg trengte var bekreftelse fra lege om at jeg er over 26 uker og lønnslipper for siste 6 mnd (Dette er fordi jeg jobbet ekstravakter utover min faste stilling)

Jeg har ikke hørt noe om at man må få papirer fra arbeidsgiver? I så fall burde Nav ha sagt det til meg når jeg var der i dag :)
 
Hva for noe? Skal VI sende inn papirene som arbeidsgiver sitter på? Jeg trodde det var arbeidsgiver selv som måtte sende inn den biten???

NAV sa til meg i dag at det er et skjema om inntektsopplysninger...det er arbeidsgiver som fyller ut og sender inn!!
 
Hva for noe? Skal VI sende inn papirene som arbeidsgiver sitter på? Jeg trodde det var arbeidsgiver selv som måtte sende inn den biten???
Arbeisgiver kan sende inn papirene selv. MEn de på nav sa til meg at de helst ville ha det samlet, så fikk arbeidsgiver til å fylle de ut før jeg kom på jobb, slik at fikk jeg de med meg.
 
Jeg gav bare mine papirer til arbeidsgiver, også sender hun de :) Veldig greit, fikk dobbelsjekket at alt var i orden med damene på lønningskontoret også, så nå føler jeg meg trygg!!!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hvilke papirer er det jeg trenger fra arbeidsgiver når jeg skal på NAV? Er det lønnslipper?? Bekreftelse på arbeidsforhold?? Eller hva?? Ser ar mange venter på papirer fra arbeidsgiver når de skal søke foreldrepenger...jeg har tenkt meg innom NAV på tirsdag og da hadde det vært greit å få ordnet med de papirene i morgen!
Jeg har fått bekreftelse på termin og at jeg har fått "innvilget" permisjon...tar med meg det...men det er vel papirer som er kommet etter OUL vil jeg tro!!

Hva mer bør jeg ta med?? Alle innspill mottas med takk!!! Bedre med 10 papirer for mye enn å mangle ett!!!
Inntekts og skatteopplysningsskjema.
 
Herregud!!! Jeg fikk brev fra nav nå om at arbeidsgiver ikke hadde fylt ut papirene rikrig!! Æææ!! Blir gal! Visste at det var noe som måtte skje! Best at dette ikke gjør at pengene kommer for sent!!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Når må arbeidsgiver sende inn desse papira?


Sent from my iPhone using BV Forum

Det kommer ann på hvor lang behandlingstid det er hos deg. Når jeg ringte nav å sjekka her jeg bor, så fikk jeg beskjed om at det var 7-9 uker behandlingstid. Men har lest her at andre har hatt 12 uker. Så du burde ringe nav å høre:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Back
Topp