Pant

Karma27

Forumet er livet
De fleste jeg kjenner, panter flasker. Vi gjør det og, for sånn har vi jo "alltid gjort".
Da jeg spurte mannen her om dagen, om HVORFOR han panter, så var han sannelig ikke sikker :p
Hvorfor panter DU? Pga miljø? Pga pengene du får "tilbake"? Fordi sånn er det bare..? :p

Miljø.
Og så lenge alle parter, så holdes avgiftene nede. Det er ikke ekstra avgift på panteflasker som det er på andre flasker.

Fordi jeg alltid har gjort det:)
Fordi jeg da får bort rot hjemme:P

Miljø, også fordi det er så kjekt å putte pengene jeg får fra panten på sparebøssa :P

Panter før jul, da trengs pengene :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Begge deler, både for miljøet selvfølgelig, og pengene handler vi jo mat for på butikken hvor vi panter :)

Her panter mannen å gutten. En slikkepinn kjøpes, å resten går på sparekonto. Min sønn har mer på sparekontoen en meg❤

For miljøet og pengene. Tenk hvis alle land i hele verden hadde like bra pant som oss og pantemuligheter...

panter for miljøet! Her pantes alt - både med og uten pantelapp!

Panter fordi:
- det ville tatt alt for mye plass i søpla
- fordi jeg får penger igjen av det (.. ofte panter jeg i tidsrom der 70,- kommer veldig godt med..)
- fordi det er det som blir "riktig" (.. altså - for miljøet).

Fordi det blir alt for mye styr å kaste de, tar for mye plass osv.... Også er det hu på 7 som de siste årene har hatt ansvar for flasker :) hu tar en tur i mnd og får da pengene... Sist var det 600kr så hu er meget fornøyd med den ordningen :p

Fordi det er penger jeg allerede har betalt, og det blir fort mange hundre kr i året. I tillegg til at jeg er veldig for sortering. Eldste bruker å få alle flaskene og pante de nå;)

Jeg legger panten i grisene til barna. Veldig grei måte å spare litt ekstra til de.

gammel vane? Rydder etter meg, får penger igjen, lærer jenta mi om resirkulering, miljø etc etc :p

Back
Topp