Pannekaker

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Idag ble det rett og slett pannekaker til middag, og frøkna på 2,5 spiste 6stk mens minsten på 11mnd spiste 4 :p

Hvor mange spiser deres, og hvor gamle er de?

Frøkna spurte etter mer også, men da var det tomt så hun fikk en klementin istedet :hilarious:
 
Min ene spiser gjerne 1.5, andre kanskje en halv. 2.3 år.
 
Vi spiser aldri pannekaker alene, synes ikke det regnes som mat. Koker suppe som er selve middagen, og da spiser de 1-2 pannekaker etterpå.
 
Jeg er 32 og spise sikkert 20 hvis ingen stopper meg :D skjønner barna dine godt!

Men det kommer jo kanskje litt an på pannekaka og, noen lager tjukke, grove, med mye egg i, helmelk osv som sikkert metter mer en de helt tynne :)
 
Vi har alltid suppe før pannekaker, men de spiser 1-2 hver seg. De er 14 mnd og 5 år.
 
Jeg er 32 og spise sikkert 20 hvis ingen stopper meg :D skjønner barna dine godt!

Men det kommer jo kanskje litt an på pannekaka og, noen lager tjukke, grove, med mye egg i, helmelk osv som sikkert metter mer en de helt tynne :)
Lagde ikke standard, bruker havregryn (bruker stavmikser på røra, for jeg selv liker ikke å kjenne på havregrynene) og blanding av hvetemel/grovere mel. Så de blir vel noe mektigere enn vanlige lagd på rent hvetemel, vil jeg tro :)
 
Vi spiser aldri pannekaker alene, synes ikke det regnes som mat. Koker suppe som er selve middagen, og da spiser de 1-2 pannekaker etterpå.
Hva slags suppe er vanlig, bortsett fra ertesuppe? (jeg er ikke så begeistret for den, og greit å lage noe alle kan like :D)
 
Hva slags suppe er vanlig, bortsett fra ertesuppe? (jeg er ikke så begeistret for den, og greit å lage noe alle kan like :D)
Vi har med tomatsuppe med egg og makaroni :)

Lille på 7 mnd har bare fått smake, laget på havremel og havremelk. 3-åringen spiser vel 2 som regel, men da hun var rundt året kunne hun sikkert spist flere. Da spiste hun nesten mer enn meg til middag [emoji14]
 
Vi har med tomatsuppe med egg og makaroni :)

Lille på 7 mnd har bare fått smake, laget på havremel og havremelk. 3-åringen spiser vel 2 som regel, men da hun var rundt året kunne hun sikkert spist flere. Da spiste hun nesten mer enn meg til middag [emoji14]
Haha, ikke sant :hilarious: frøkna dyttet innpå, og "mer, mer" :p hun kan spise altså, det kan forøvrig minsten også. Frøkna skal alltid dele med ham, så til tider spiser han sitt først og litt av frøkna sitt også :p han på 11mnd fikk også de med melk i, men det er ikke så mye melk og de kan jo ha melk i mat fra 10mnd så tenkte at det gikk fint :happy:
Da blir det nok tomatsuppe neste gang :D
 
Haha, ikke sant :hilarious: frøkna dyttet innpå, og "mer, mer" [emoji14] hun kan spise altså, det kan forøvrig minsten også. Frøkna skal alltid dele med ham, så til tider spiser han sitt først og litt av frøkna sitt også [emoji14] han på 11mnd fikk også de med melk i, men det er ikke så mye melk og de kan jo ha melk i mat fra 10mnd så tenkte at det gikk fint :happy:
Da blir det nok tomatsuppe neste gang :D

Melk går nok fint for han på 11 mnd ja. Bare jeg som testet ut litt for minsten her.
Frøkna her elsker tomatsuppe med pannekaker ihvertfall :D

Godt med barn som har god apetitt [emoji106]
 
Hva slags suppe er vanlig, bortsett fra ertesuppe? (jeg er ikke så begeistret for den, og greit å lage noe alle kan like :D)

Den suppen man liker. Jeg foretrekker en suppe som er litt salt i smaken, men det spiller jo ingen rolle.
 
Når vi har pannekaker/vafler har vi lært oss til at han på 17 mnd spiser mer enn oss voksne til sammen. Ble med andre ord veldig mye igjen den dagen han bare ville ha én pannekake :laughing001
 
Frøkna på 16 mnd spiste vel 1,5 sist vi hadde pannekaker, jeg lager med en del egg, havremel og litt fint mel så de metter en del. Selv orker jeg sjeldent mer enn 3 så jeg syns igrunnen 1,5 var mye i en liten kropp!
 
Lager jeg de selv så er dem stappmette etter max 2, kanskje 3 kaker. Er det sånne ferdiglagde kan man jo spise titalls pannekaker uten å bli mett :p
 
Så, lagde suppe og pannekaker idag. Hun har spist to skåler med suppe, og fem pannekaker (lagd på mest mel til grovbakst) :eek: hun er ikke tykk, så syns ikke det gjør noe at hun spiser godt, jeg blir bare overrasket :hilarious:
 
Back
Topp