pannekake i stekeovn *oppskrift*

Zera

Forumet er livet
kjempe god

er dritt lei av å stekepannkaker?? Her er oppskriften til deg hehe

Oppskrift:

3 dl hvetemel
1/2 ts salt
5 dl melk
4 egg

Bland mel og salt.
Tilsett ca halvparten av melken, og rør godt til en tykk og klumpfri røre.
Tilsett resten av melken og pisk inn eggene..

La røren svelle i ca 30 min

225grader i 15 min :)

Jeg bruker å sprø steike litt bacon som jeg har i langpanna og så røra oppå der igjen.. SNADDER!!!!

Tror jeg skal prøve den.[:D] Hvor mange posjoner er det??

ORIGINAL: lite nøste

Tror jeg skal prøve den.[:D] Hvor mange posjoner er det??

si det... hehe
jeg og søsteren min laget den, så spiste 3 voksne den iallefall.. Men er jo bare å dobble om man er redd det blir for lite.. jeg gjorde det idag[:)]

ORIGINAL: Zera

kjempe god

er dritt lei av å stekepannkaker?? Her er oppskriften til deg hehe

Oppskrift:

3 dl hvetemel
1/2 ts salt
5 dl melk
4 egg

Bland mel og salt.
Tilsett ca halvparten av melken, og rør godt til en tykk og klumpfri røre.
Tilsett resten av melken og pisk inn eggene..

La røren svelle i ca 30 min

225grader i 15 min :)

Jeg bruker å sprø steike litt bacon som jeg har i langpanna og så røra oppå der igjen.. SNADDER!!!!

Hva har du den oppi når du steker den? Stekeplate? Sånn form?

vanlig langpanne som jeg smører med smør[:)]

Det hørtes spennede ut...men jeg lurer på en ting?

Heller du all røra oppi der og steiker det i langpanna???? hmmm....hvordan får man spist det da...herrgeud nå følte jeg meg dum, men skjønte ikke detta jeg[8D][8D][8D]

ORIGINAL: bolline

Heller du all røra oppi der og steiker det i langpanna???? hmmm....hvordan får man spist det da...herrgeud nå følte jeg meg dum, men skjønte ikke detta jeg[8D][8D][8D]

Haha. Du er ikke den eneste som ikke skjønner noe :p sitter nå her å tenker på hva en langpanne er :OO Uff.

Takk! Da blir det denne til middag i dag [;)]

ORIGINAL: hoppsideisi1

Haha. Du er ikke den eneste som ikke skjønner noe :p sitter nå her å tenker på hva en langpanne er :OO Uff.

Godt jeg ikke er alene[:-], men langpanne vet jeg hva er og det er steikeplata til ovnen, og da mener jeg pannekaka må bli tykk og svær...hvordan dele dette på en familie? *jeg føler meg enda mindre klok nå*

Godt jeg ikke er alene[:-], men langpanne vet jeg hva er og det er steikeplata til ovnen, og da mener jeg pannekaka må bli tykk og svær...hvordan dele dette på en familie? *jeg føler meg enda mindre klok nå*

Ja, jeg mente også det er steikeplata til ovnen, men har liksom aldri kalt det for langpanne :p Hm! Man må jo kunne bruke bakepapir under.. Syns d e sååå vanskelig å vaske de steikeplaten :/

Ja, jeg mente også det er steikeplata til ovnen, men har liksom aldri kalt det for langpanne :p Hm! Man må jo kunne bruke bakepapir under.. Syns d e sååå vanskelig å vaske de steikeplaten :/

Det går helt sikkert ann. Blir jo mindre å vaske, men ingen som kan forklare meg med store bokstaver hvordan denne pannekaka virkelig blir???

men ingen som kan forklare meg med store bokstaver hvordan denne pannekaka virkelig blir???

Den blir som en kake, du deler den opp i stykker og serverer. Vi pleier å lage det i barnehagen av og til. ungene er storfornøyd med den varianten

dere tar bare en langpanne med kanter og heller røra i den... steker den, og når dere skal ta ut, bruker dere bare fks en stekespade og "skjærer" ut så store stykker dere vil ha[:)]

Jeg bruker vanlig sukker på ja..

Blir ikke tjukk nei, blir luftig og god [:)]

Det hørtes spennende ut...det trur jrg jaggu leg skal lage i dag...har jo ingen andre ideer...[;)]

oi digg..elske pannekaker me bacon (fleskapannekaker så me kalle d) men e så stress å stå å steika..så detta må prøvast altså..

takk for tipset zera[:D]

takk for oppskrift! Må prøves til kvelds;)

Back
Topp