Panikk

NinjaInPyjamas (bygdejente)

Gift med forumet
Himmelbarn
Marsboerne2017
For andre dag på rad har jeg våknet klokka 5 med panikk. I morges var det ekstremt ille.

Jeg har kronisk hypertension (høyt blodtrykk) som utviklet seg under forrige svangerskap og som aldri ble borte. De vet ikke hvorfor jeg fortsatt har det siden jeg ikke er overvektig og har sunn livsstil og kosthold.

Når jeg var i uke 26 klarte ikke kroppen min mer og lungemodnings sprøyter ble satt og jeg ble flydd med helikopter til oslo hvor datteren min måtte forløses siden jeg holdt på å dø.

Jeg har vært på medisiner og fått tett oppfølging siden og vet at dette svangerskapet er høyt risiko men ble plutselig utrolig redd for at jeg kansje ikke overlever og Om jeg burde utsette megselv for det en gang til. Datteren min trenger meg jo...

Vi var prøver men skrekken har ikke slått meg før nå

Stakkars deg da.skjønner godt at du er redd.
Men jeg går ut i fra at du får mye bedre oppfølging denne gangen slik at det vil gå fint med både deg og babyen :)
Trøsteklem til deg :Heartred

Usj! Så fælt. Skjønner godt at du blir redd. Prøv å tenk gode positive tanker. Vil tro du får tett oppfølging hele veien denne gangen så du og bebis klarer dere fint

Vil først og fremst gi deg en skikkelig god klem:love022

Jeg er redd selv, og ble også fløyet inn til Oslo (Riksen) med ambulanshelikopter sist hvor de sa det kan hende jeg måtte føde om bord på flyet (heldigvis rakk vi lungemodning og fikk fikset planlagt KS et par dager senere).

Du vil bli fulgt tett opp gjennom dette svangerskapet, så selv om det er skummelt håper jeg du har god støtte i mannen din og kanskje noen gode venner. Jeg er selv veldig redd og følger meg ikke helt på topp nå (tror jeg må få målt blodtrykket og startet på medisiner ASAP).

Håper du får et godt og langt svangerskap :Heartred

For en ekkel opplevelse :( Regner med at du får tett oppfølging denne gangen og at alt vil bli gjort for at det skal gå bra :) Prøv å nyt svangerskapet ❤

Vil først og fremst gi deg en skikkelig god klem:love022

Jeg er redd selv, og ble også fløyet inn til Oslo (Riksen) med ambulanshelikopter sist hvor de sa det kan hende jeg måtte føde om bord på flyet (heldigvis rakk vi lungemodning og fikk fikset planlagt KS et par dager senere).

Du vil bli fulgt tett opp gjennom dette svangerskapet, så selv om det er skummelt håper jeg du har god støtte i mannen din og kanskje noen gode venner. Jeg er selv veldig redd og følger meg ikke helt på topp nå (tror jeg må få målt blodtrykket og startet på medisiner ASAP).

Håper du får et godt og langt svangerskap :Heartred

Jeg er heldigvis på trandate allerede og har bt apparat og akurat nå ser alt fint ut :) Men klarer ikke riste skrekken av meg :(

*Da er det bare å krysse fingre og tær*

Godt du allerede er på medisin og har bt apparat, det er en støtte i alle fall.

sender deg en klem <3 mor fødte 26+1 og hun veide 640 gram. Men alt er bra nå. Det er viktig at du prøver å roe deg ned. Det er ikke bra for baby eller deg å stresse så :( Sjansene er vel små for at det skal skje igjen? Tenk sånn ihvertfall. Og du blir nok tatt GODT vare på av helsevesenet denne ganger siden det har skjedd sånn før. :)

Back
Topp