Panikk

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Hei dere i natten....uff må bare få det ut en plass, mannen sover - prøvde å vekke ham men ikke så mye han kan gjøre... Lager en ny tråd selv om jeg har skrevet om noe av det tidligere.... Men våkna nå av en vond maseri, pleier ikke våkne av kynnerne som jeg har.... Men som jeg har skrevet tidligere så har vi hatt sengekos tidligere i dag (i går) på formiddagen. Gått me vonde konstante maserier siden og gir seg lixom ikke helt selv om det har dabbet av... Uansett - våkna og fikk litt panikk, panikk for å gå me maserier i dager, vet ikke - utslitt og panikk for å føde... Føler magen sprenger sånn og er så tungt og varmt.... Føler meg så trøtt og sliten... Ville aller helst hatt litt trøst av en jordmor føler jeg.... Som kan roe meg ned... Men ringe til føden å si jeg har panikk lixom? Venninna mi som skal komme å passe sønnen vår når det skjer bor et stykke unna og må ta med seg sønnen på 9 år og føler ikke jeg bør gjøre det nå når det ikke skjer lixom... Føler meg bare dum og teit da... Hadde en såå utrolig lang fødsel sist så er nok det som er me å gjør denne panikken.... Åhh vil bare ha henne ut nå... Blææ enda en maseri.... Er jo umulig å få slappet av og såve når disse kommer innimellom.... Dritt, angrer sånn på at vi hadde sengekos.... Årh... En ubehag/smerte blir så mye vondere når en går leeeenge å kjenner på den sånn som disse maseriene... Usj måtte bare få ut litt, dere er jo i samme båt selv om dere ikke har den samme panikken... Uff snufs ;(

Føler med deg !!! :) men hvis de blir vondere er det gjerne ikke maserier... Ta deg en dusj og se om de fortsetter !!! Har ikke turd mer jeg :) lyyyyykke til !!! Dusj og pust rooolig :)

Nei det tørr virkelig ikke jeg heller... Har ikke økt noe i intensitet, men kommer bare sjeldnere enn hvert 3 min som de har gjort i hele dag...prøver å puste rolig å slappe av, men så kommer den snigende panikken når jeg nå er trøtt og lei av å gå sånn :(

:( ikke noe kjekt !!! Blir jo helt utslitt av det....kanskje det hjelper med en paracett og prøve å sove igjen ? Hadde ikke rier med andre mann jeg... :/ bare uregelmessige Kynnere som plutselig ble pressrier ;) så har litt angst selv med en gang jeg kjenner noe ;)

Hmm. Hørtes ikke kjekt ut. Du kan jo ringe føden og spør de hva de tror. Om det er skikkelige rier eller hva. Forklar situasjonen for de om barnepass osv. Dumt hvis det faktisk er fødsel liksom... Masse lykke til!

Jeg har ikke noe konstruktivt å komme med dessverre, men å få slik type "panikk" er utrolig fælt å kjenne på, ingen liker smerter og det å ikke ha kontroll. :/

Husker jeg også fikk sånne Flash back av maseriene. Kroppen husker jo hvor vondt en fødsel er. Hva med å ta en pause med ulike tiltak for å sette i gang fødsel?

Sent from my iPhone using BV Forum

Håper det har dabbet av siden du skrev det, så du har fått slappet av :) Uansett er det ikke lenge igjen til du er i mål!

Det nærmer seg nå Troika! Snart er hun ute! Tenk den gleden:) Har du time med jordmor snart? Eventuelt kan du jo bestille. Alltid greit å få lufte tanker man grubler på, spesielt nå som høygravid:)

Ta deg en tur til jordmor du. :)
Men tenker at fødselen skjer veldig snart.
Jeg også blir litt redd når jeg tenker på at fødselen nærmer seg. Har ikke vært helt i form siden slimproppen gikk i går. Kynnerene er så sterke. Tror det er maserier og de sliter meg helt ut. I tillegg er 4 åringen syk.. passa jo så bra nå.. :(
Så i dag er mannen min hjemme. Det er jeg så gla for.
Ble hjemme frivillig til å med.
Tror han skjønner hvordan jeg har det nå.
Er ikke så enkelt nå mot slutten. :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det nærmer seg nå Troika! Snart er hun ute! Tenk den gleden:) Har du time med jordmor snart? Eventuelt kan du jo bestille. Alltid greit å få lufte tanker man grubler på, spesielt nå som høygravid:)

Fjoo... Gikk å la meg og sovnet... Heldigvis har det gitt seg.... Håper virkelig når det skjer at det bare kunne starte pang istedenfor å gå me en laaaang start så sist... Kan jo håpe at alle disse maseriene har gjort sitt? Men har vel ikke d :/ etter lesning så gjør jo ikke maserier det....

Skal på vanlig kontroll til legen i dag, får nevne det til han..men er vel ikke annet å gjøre enn å bare vente på når det store skal skje... Termin om 5 dager... Men fy så ekkelt når en føler panikken tar over.... Ble litt redd der :(

Ta deg en tur til jordmor du. :)
Men tenker at fødselen skjer veldig snart.
Jeg også blir litt redd når jeg tenker på at fødselen nærmer seg. Har ikke vært helt i form siden slimproppen gikk i går. Kynnerene er så sterke. Tror det er maserier og de sliter meg helt ut. I tillegg er 4 åringen syk.. passa jo så bra nå.. :(
Så i dag er mannen min hjemme. Det er jeg så gla for.
Ble hjemme frivillig til å med.
Tror han skjønner hvordan jeg har det nå.
Er ikke så enkelt nå mot slutten. :P

Skal ikke til jordmor mer, men til legen i dag.... Har en jordmor på sykehuset som jeg har vært i samtale med tidligere men hva skal jeg ringe å si? Føler meg så sytede da :( jordmora jeg ellers har gått til har slutta...

Uffdå, vet så godt hvordan du har det... Åhh så bra at mannen din er hjemme. ,hadde ikke vært godt for deg å tatt deg av han også... Har nok med deg selv... Her tar mannen seg av 3 åringen fullt og helt nå.... Uff savner å være en oppegående mamma for han... Skikkelig fælt med maserier... Nå hat jeg bare hatt det etter to runder i høyet så det er det slutt på nå får de heller komme naturlig... Ja er nok fødsel i gjære iløpet av de nærmeste dagene på oss begge, vi har jo begge termin også snart :) masse go bedring til deg Veslesnuppis :)

Skal ikke til jordmor mer, men til legen i dag.... Har en jordmor på sykehuset som jeg har vært i samtale med tidligere men hva skal jeg ringe å si? Føler meg så sytede da :( jordmora jeg ellers har gått til har slutta...

Uffdå, vet så godt hvordan du har det... Åhh så bra at mannen din er hjemme. ,hadde ikke vært godt for deg å tatt deg av han også... Har nok med deg selv... Her tar mannen seg av 3 åringen fullt og helt nå.... Uff savner å være en oppegående mamma for han... Skikkelig fælt med maserier... Nå hat jeg bare hatt det etter to runder i høyet så det er det slutt på nå får de heller komme naturlig... Ja er nok fødsel i gjære iløpet av de nærmeste dagene på oss begge, vi har jo begge termin også snart :) masse go bedring til deg Veslesnuppis :)
God bedring til deg også. ;)
Vi må trøste oss med at vi er snart i mål. Slutten er hard.
Er kanskje litt verre å snakke med legen om dette. Men fortell om akkurat hvordan du har det.
Kanskje du får komme på en sjekk på sykehuset? Du er nok snart klar. Høres ut som modningen er godt i gang iallefall.
Tror det her også.
Hadde tenkt å prøvd litt sengekos i går, men jeg turte ikke. For det var så vondt i fra før. Og har så enormt nedpress. Kjenner små dult hele tida. Og føles som om jeg har strikkepinner opp i høna. :P
Er så sliten.
Skal på ny sjekk i morgen for å sjekke bt mitt. Og skal få akupunktur. Håper det hjelper på. For nå er jeg så lei. Nesten litt deppa.. Så nå har jeg lagt meg i senga.
Gla for at jeg har en snill mann som ordner med barna.
Og ringte mamma i går. Så hun går med mobilen på seg hele tida og kan komme på kort varsel. Hun mener at babyen kommer til helga. Har sagt det lenge nå.
Spennende å se om hun har rett. ;)

God bedring til deg også. ;)
Vi må trøste oss med at vi er snart i mål. Slutten er hard.
Er kanskje litt verre å snakke med legen om dette. Men fortell om akkurat hvordan du har det.
Kanskje du får komme på en sjekk på sykehuset? Du er nok snart klar. Høres ut som modningen er godt i gang iallefall.
Tror det her også.
Hadde tenkt å prøvd litt sengekos i går, men jeg turte ikke. For det var så vondt i fra før. Og har så enormt nedpress. Kjenner små dult hele tida. Og føles som om jeg har strikkepinner opp i høna. :P
Er så sliten.
Skal på ny sjekk i morgen for å sjekke bt mitt. Og skal få akupunktur. Håper det hjelper på. For nå er jeg så lei. Nesten litt deppa.. Så nå har jeg lagt meg i senga.
Gla for at jeg har en snill mann som ordner med barna.
Og ringte mamma i går. Så hun går med mobilen på seg hele tida og kan komme på kort varsel. Hun mener at babyen kommer til helga. Har sagt det lenge nå.
Spennende å se om hun har rett. ;)

Skal nevne det for han ja, har ett godt forhold til han, mn han er jo ikke jordmor da...

Uff ja ikke pin deg gjennom det hvis du allerede har mye vondter fra før... Helt sant at slutten er tøff :( gooosh ser fram til å få denne prinsessa på brystet...

Ja hvil deg du og prøv å samle krefter :) tenker på deg :)

Back
Topp