Panikk

Håndballmamma

* Lykke *
Novemberskattene 2014 <3
Påskekyllingene 2020
På lørdag jublet jeg for at kvalmen var borte. Men jeg er veldig engstelig for lørdag kveld og søndag morgen var det noen dråper brun utflod i trusa. I går var jeg skikkelig dårlig, hadde diaré og ekstrem kvalme til ut på ettermiddagen. Jeg måtte tisse i natt, men nå i morges var det ingen symptomer på at jeg er gravid. Jeg har fått influensa... Og tatt 4 paracet 2 om gangen med ca 6 timers mellomrom. Når jeg kom hjem fra jobb var det på nytt brun utflod i trusa. Ikke mye. Er det normalt. Har lest at man ikke skal ta ibux i graviditeten...

Har noen erfaring? Kan noen hjelpe?

Hei, du.
Ikke hyggelig lesning, mest pga. at du har panikk.
Jeg har lest (ikke erfart, viktig poeng) at noen dråper både blod og brun utflod ikke trenger å være farlig.
Men jeg ville tatt en telefon til legen min i morgen for å fått en tidlig UL, bare for å få sjekket at det ikke er noe galt.
(Og hadde det vært noe galt så hadde jeg også villet vite det så raskt som mulig, slik er nå jeg. )

Det er lite jeg kan hjelpe deg med annet enn å sende over en god klem og krysse fingrene for at spiren klamrer seg fast og har det bra.
Tror ikke det er farlig å ta litt paracet om man er dårlig. Det er vel anbefalt å bruke paracetamol fremfor ibuprofen.

Oppdater oss på hvordan det går utover her da.. Tenker på deg.

Det er desverre så veldig individuelt hva som er greit og ikke ang blod. Jeg har både dårlige og gode erfaringer med det. Forrige gang begynte det med litt brunt blod noen dager, endte til slutt med friskt blod og en sa. Denne gangen har jeg blødd litt friskt og litt brunt blod daglig i 6 dager og så i dag et bankende hjerte på ul. Blødde friskt blod når jeg kom hjem også, så jeg føler meg jo ikke trygg. Skjønner veldig godt den panikken som slår ned som en bombe når man ser noe i do eller på papiret. Ville tatt kontakt med lege dersom det fortsetter, spesielt hvis du mister alle andre symptomer,

Takk for svar. Er så godt å vite atman ikke er alene om angst og panikk. <3 Jeg har hatt en SA da begynte det med friskt blod, men nå er jeg bare engstelig, men kvalmen er litt tilbake så jeg er roligere nå. Men kommer uansett til å ta kontakt med fastlegen min i morgen :) skal holde dere oppdatert.

Men skal for all del IKKE bruke noen form for NSAID under graviditet. Disse virkestoffene kan direkte bidra til spontanabort. Paracet skal brukes i samråd med lege :) Uansett hvilken medisin det er så er det bedre jo lengre ut i svangerskapet du kan vente med å ta det. Mest sårbar i 1. trimester.

Det skal selvfølgelig ikke gå på helsa løs ^^, Er man veldig dårlig og ikke kan klare seg uten så må man.
Lykke til , krysser fingrene får at spiren sitter.

Last edited:
Hva er nside?? Jeg er også syk og har merket mindre til symptomene. :S om det er pga at de blir overdøvet av syken vet jeg ikke. Jeg har måtte bruke mye ibux pga 40 i feber i mange dager. Ikke bra for barnet med høy feber heller så måtte velge mellom to onder. Men tar bare når jeg må og har tatt max 3 pr dag. Håper det går bra

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har hatt bihulebetennelse og i helgen har jeg tatt paracet hver dag (fredag tom søndag). Snakket med legen i dag og hun sa at paracet var greit. Ibux skulle man holde seg unna. De sier jo at feber ikke er bra for babyen og for å få den ned må man jo ta smartestillende. Den brune utfolden kan jeg ikke noe om, annet enn å krysse fingrene for at det ikke er noe farlig og ønske deg lykke til!

NSAID er en type medisin, en gruppe eller fellesbetegnelse på flere typer medisiner. Deriblant Ibux, å alle andre tabletter med virkestoffet Ibuprofen. Andre vanlige NSIDES er Voltarol. Du kan google det får å få en oversikt. Ibux må du holde deg laangt unna, den fungerer også dårlig på feber. Ibuprofen som er virkestoffet i Ibux virker best på muskel og ledd smerter. Paracet skal man ta om man har andre vondter eller feber.

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Last edited:
Hadde forøvrig masse blod og endel brun utflod med førstemann, det gikk finfint :) Når jeg mistet kom det endel rosa slim, vet ikke om forskjellen er representativ, men for min del har brunt aldri vært noe problem :)

Hva er nside?? Jeg er også syk og har merket mindre til symptomene. :S om det er pga at de blir overdøvet av syken vet jeg ikke. Jeg har måtte bruke mye ibux pga 40 i feber i mange dager. Ikke bra for barnet med høy feber heller så måtte velge mellom to onder. Men tar bare når jeg må og har tatt max 3 pr dag. Håper det går bra

Sniker litt fra oktober.. du kan ta paracet, men IKKE ibux! Ibux virker blodfortynnende

Sniker litt fra oktober.. du kan ta paracet, men IKKE ibux! Ibux virker blodfortynnende

Åh jeg skrev feil!!! Det er ikke ibux jeg har brukt. Det er jeg klar over. Bare brukt paracet. Så først nå at jeg har skrevet feil!!!

Betryggende å høre at flere har vært /er syk/ småsyk og merker mindre til symptomer. Jeg har ligget i hele dag. Drukket mye vann. Bare tatt 2 paracet til nå, tok 4 i går.
Har innimellom kjent kvalmen og puppene verker som besatt.

Når jeg hadde SA forsvant symptomene veldig fort. Og siden jeg ikke har hatt noe mer brun utflod satser jeg på at alt er bra. Har ultralyd torsdag i neste uke. Is i magen så her Krysser vi fingrene om at alt er bra :) og venter til neste uke.

Så bra:) da er det sikkert ikke noe å bekymre seg over. God bedring:)

Etter at jeg har blitt syk har symptomene vært annerledes vil jeg si. Men har jo gått noen dager da. Først var brystvortene såre. Nå er det mest selve brystet. Men mest det høyre. Jeg har veldig dårlig matlyst nå. Den morgenen før jeg ble syk måtte jeg kaste opp. Kastet opp to ganger og ingenting siden. Har hatt dårlig matlyst når jeg har vært syk og det har ikke gitt seg. Er da ikke vanlig å ikke ha lyst på mat når mat har influensa (hvertfall ikke når man er feberfri pga paracet) og dette byrde jo ha ordnet seg nå når jeg nesten er frisk tenker jeg. Har altså ikke kastet opp mer men veldig lite lyst på mat. Så dette er vel et symptom? Men fyy har vært stresset på dette med symptomene oppi hele syken :S

Back
Topp