Panikk.....

ønskersåmye

Flørter med forumet
Hei folkens! Jeg trenger hjelp fra noen "erfarne" innen området. Jeg skal begynne på de sprøytene 1 januar. Begynner å få litt panikk nå for jeg har enda ikke fått noe menstruasjon.. Så det jeg lurer på er om jeg fortsatt kan starte på de sprøytene om jeg har blødning da? Eller MÅ jeg være helt ferdig med mensen innen jeg setter første sprøyte? Kjennes ut som den er rett rundt hjørnet.. Er så typisk at de siste 5 sykluser har vært på 25-28 dager å nå er jeg på dag 30...

Jeg måtte ha blødd i 3 dager før jeg startet med sprøyter. Har hørt at man må inn på kontroll for vurdering av oppstart av sprøyter hvis man ikke har fått mens. Men ring i morgen og hør med de :-)

Mange takk ;) Er så vanskelig å vite. De har tatt juleferie på klinikken men de har jo vakt telefon da! Snakka med de på fredag å da sa ho at jeg måtte utsette sprøytene en uke om jeg ikke hadde fått mens. Men kom ikke på å spør om hva jeg må gjøre hvis jeg blør den dagen jeg skal sette første sprøyte. For første gang på 3 år håååååper jeg mensen kommer asap!!!!!!

Last edited:
Jeg begynnte på sprøyte mens jeg hadde mensen :)

Hei folkens! Jeg trenger hjelp fra noen "erfarne" innen området. Jeg skal begynne på de sprøytene 1 januar. Begynner å få litt panikk nå for jeg har enda ikke fått noe menstruasjon.. Så det jeg lurer på er om jeg fortsatt kan starte på de sprøytene om jeg har blødning da? Eller MÅ jeg være helt ferdig med mensen innen jeg setter første sprøyte? Kjennes ut som den er rett rundt hjørnet.. Er så typisk at de siste 5 sykluser har vært på 25-28 dager å nå er jeg på dag 30...

Hei!:)
Har du hørt noe om hva du skulle gjøre? eller har du kanskje fått mensen?
Jeg er i noe lunde samme situasjon forstår du :P Skal starte med sprøyter 1.januar og forventer menstruasjon 5 januar.
I mitt hode vil jo en menstruasjon ødelegge slimhinnen...

Heisann ;) jeg fikk mensen 26 desember, heldigvis, da hadde jeg en syklus på 32 dager. Så jeg starta med sprøytene som jeg skulle 1 januar, selv om jeg småbønder litt.. Tror kanskje ikke det hadde så veldig mye å bety, da jeg skulle være ferdig med mensen dagen etter ;) har denne uka igjen med sprøytene så blir d ultralyd på fredag å forhåpentligvis uttak neste mandag :):):)

Hei!:)
Har du hørt noe om hva du skulle gjøre? eller har du kanskje fått mensen?
Jeg er i noe lunde samme situasjon forstår du :p Skal starte med sprøyter 1.januar og forventer menstruasjon 5 januar.
I mitt hode vil jo en menstruasjon ødelegge slimhinnen...

Har du tatt den sprayen eller starter du rett på sprøytene? Jeg fikk hvertfall beskjed om at jeg MÅ ha hatt en blødning mellom spray og sprøytene.. Så var jo litt snodig om du skulle starte på de 1 Jan og forventer mens den 5? Jaja, du har sikkert funnet ut av d ;) lykke til

Jeg vil tro du skal forholde deg til datoen klinikken har gitt for sprøytestart. Hvis jeg forstår deg riktig og du er nedregulert med spray først er det jo medisinene som styrer showet. Og da skulle du hatt blødning mens du gikk på sprayen..

Jeg anbefaler deg uansett å ringe klinikken hvis du er usikker, alt er så mye greiere når man vet at man gjør riktig:)

Har du tatt den sprayen eller starter du rett på sprøytene? Jeg fikk hvertfall beskjed om at jeg MÅ ha hatt en blødning mellom spray og sprøytene.. Så var jo litt snodig om du skulle starte på de 1 Jan og forventer mens den 5? Jaja, du har sikkert funnet ut av d ;) lykke til

Hehehe, må le av meg selv. Ja har sprayet i 3/4 uker, så jeg har/hadde vel egentlig ikke noe syklus lenger. Hang meg sånn opp i min egentlige syklus. Hadde en blødning helt i starten av sprayingen. Mensen har ikke kommet og jeg er godt i gang med stikkingen :D
Var bare jeg som var på bærtur....
Lykke til, til deg også! :)

Back
Topp