Panic Attacs om natta

nora787

Flørter med forumet
Hei, er det noen som har disse av og til?! Er i uke 28, venter på vårt andre barn.. Opplever angst og redd for å dø.. De kommer så plutselig.. Og varer lenge...man får ikke puste og føler at hele verden krasjer... Noe hjelp å få?

Tror du kan få hjelp hvertfall av psykolog. Snakk med jordmor for de pleier å ha ett tilbud til gravide. Må jo være helt forferdelig for deg når det kommer :(

Har ikke hatt det i forbindelse med graviditet før, men har hatt anfall ja. Mildt sagt helt jævlig ja:( Har hjulpet meg veldig med samtaler hos psykolog, og vil absolutt anbefale det.
Prøv å være obs på det når det kommer, og tenk på hvordan du puster. Lange og rolige åndedrag langt ned i magen var til stor hjelp her, og etterhvert klarte jeg å få roet det litt raskere på den måten:)

Hadde det slik da jeg gikk på ungdomsskolen.
Gå til fastlegge din og fortell og spør om denne kan sende deg videre.
Det er alltid hjelp å få!
Lykke til.

Vet dere om psykologen er noe som er gratis for gravide?

Det vet jeg dessverre ikke.
Snakk med jordmor eller lege, så vil nok de kunne hjelpe med slikt. Må vel uansett bli henvist med mindre man går privat.

Ja man blir henvist uansett... Er det kanskje lurt å skrive om det på fødselsbrevet til fødeavd.også at man får slike anfall...

Ja man blir henvist uansett... Er det kanskje lurt å skrive om det på fødselsbrevet til fødeavd.også at man får slike anfall...

Det er nok lurt, så de er forberedt på at det evnt kan skje.
Håper du finner ut av det fort da, og at det hjelper.

Vet dere om psykologen er noe som er gratis for gravide?
Fikk inntrykk av at det er det når det er gjennom helsestasjon og i forbindelse med graviditet siden lege da er gratis. Jeg har vært plaget med depresjon før, og fikk tilbud igjen da ting begynte å se litt svart ut rett før jul. Heldigvis ordnet ting seg for meg denne gangen, og da sa jordmor at jeg ikke måtte nøle med å si ifra om jeg kjente at det ble behov for det igjen.

Back
Topp