Panasonic Varmepumpe.....HJELP

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Den har jo slutta å blåse varm luft.. er helt kald og stiv i henda her og holder på å fryse ihjel. Temperaturen der den står er nå nede i 20 grader.... og her i stua er det nå kaldere. Den er stilt på 25* men den blåser ikke. Har prøvd å trykke på fjernkontrollen.. men skjønner ikke bæret. Finner ikke bruksanvisninga, og finner ikke noe nummer på boksen som sier meg hvilken type jeg skal lete etter bruksanvisning til på nett. Jeg bor ikke her og har aldri styrt boksen før, og den er helt ny.. og jeg FRYYYYSER!!!

Hjelp!

fryyyyyyyyyyyyyyyyyser veldig

Da vi innstalerte varmepumpe så fikk vi beskjed om at de panasonic pumpene var ikke kraftige nok til de kaldeste dagene i Norge. Dvs at de klarte ikke å produsere varme hvis det var for kaldt ute. Dette var årsaken til at vi valgte et annet merke. Jeg blir selvsagt nysgjerrig om det er dette du opplever nå, fordi jeg tvilte på om dette var sant...kanskje "innstalleringsmannen" hadde økonomiske interesser til å anbefale oss et annet merke...

brått starta den igjen.. brått!
Rart den venter til 20 grader når den er stilt inn på 25

ORIGINAL: lille marihøne

Da vi innstalerte varmepumpe så fikk vi beskjed om at de panasonic pumpene var ikke kraftige nok til de kaldeste dagene i Norge. Dvs at de klarte ikke å produsere varme hvis det var for kaldt ute. Dette var årsaken til at vi valgte et annet merke. Jeg blir selvsagt nysgjerrig om det er dette du opplever nå, fordi jeg tvilte på om dette var sant...kanskje "innstalleringsmannen" hadde økonomiske interesser til å anbefale oss et annet merke...

Aldri hørt om i grunn. Og det er bare 11 minus her.

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: TonjeJenta

brått starta den igjen.. brått!
Rart den venter til 20 grader når den er stilt inn på 25

Da har den av iset....eller fyrer du med vedfyring i rommet du har pumpa i? Da kan den også gå i hvilemodus.

i rommet ved siden av i går.. men kun fordi det var kaldt her.
I dag var det 20 grader i rommet med varmepumpa før den brått startet igjen... og den er stilt på 25 grader. Tror den er humørsyk.
Og den er liksom den aller kraftigste Panasonic-pumpa også.

vi har panasonic pumpe også, og det er noe møkk. Tåler ikke mange minus gradene før den ikke klarer å gi varme. Vi har 15 minus i dag. Pumpen står på 25, men vi har 16 grader i stuen.[:@]

Nå stoppa dritten igjen[:@]

Hva sier leverandøren når dere har klagd på det da? Det burde de jo informert om på forhånd?

ORIGINAL: nussnøff

vi har panasonic pumpe også, og det er noe møkk. Tåler ikke mange minus gradene før den ikke klarer å gi varme. Vi har 15 minus i dag. Pumpen står på 25, men vi har 16 grader i stuen.[:@]

...det stemmer med det "innstalleingsmannen" informerrte oss om..

burde de ikke si noe om det??
Sa ingenting om det her, kjøpte den kraftigste Panasonic pumpa.. For å ha det varmt i kulda. Idioter. Nå blir svigermor blid når jeg forteller om deres erfaringer... og de som har solgt den får kjørt ræva si litt. Ho er finnmarking!! Stakkars j*****!!! [:D][:D][:D]

viss du googler panasonic + modell nr så finner du bruksanvisning på nett som du kan laste ned, gjorde iallefall jeg [:)] der kan du lese om feilsøking osv.. vil tro det er som Auliana sier, at den er av-iset. det kan ta opp til 10 minutter, så restarter den seg selv på det programmet som sto på fra før.

ORIGINAL: Høstbarn

viss du googler panasonic + modell nr så finner du bruksanvisning på nett som du kan laste ned, gjorde iallefall jeg [:)] der kan du lese om feilsøking osv.. vil tro det er som Auliana sier, at den er av-iset. det kan ta opp til 10 minutter, så restarter den seg selv på det programmet som sto på fra før.

skriver som over... jeg kan ikke finne noe nummer på boksen[:)]
så vet ikke hvilken type det er.

Her streiker driten vår ved ca 15- og da avrimer den ca 2 ganger i timen. Reker jo ikke bli varmt før den blåser kaldt igjen.[:@]

Stod en Panasonic-pumpe i huset vi kjøpte, den ble fort bytta ut ;)
Men, de må jo ha gass i blant (men det er kanskje bare til aircondition??). På den vi har nå, må vi høre et pip for at forandringene trer i kraft. Så om jeg skal justere fra 20 grader til 30 grader, nytter det ikke å bare trykke tempen opp på fjernkontrollen, må høre minst ett pip til slutt [8|][;)]

det hjelper ikke å fyre opp på massevis av grader.da jobber den bare mye hardere og avrimes myyye mer.da kommer det kald luft i stede for varm.la den stå på rundt 22-23grader så blir det fart skal du se.og pass på at den ikke står på auto

står den på "auto" så vil den varme om det er kaldere i rommet enn den står på, og kjøle om det er varmere. er mange som har brent seg på det fordi de har en ovn som de fyrer i, og fyrer som bare juling,  og varmepumpen står på auto og driver og kjøler.

så den skal stå på "heat", i hvert fall det som står på min pumpe, da vil den bare stoppe å jobbe når temperaturen er over det du har stillt den inn på.

Vi har hatt Panasonic i 7 år ,og er kjempefornøyde. Typen er stortsett på reise, så da må jeg støvsuge filterene av og til. Pumpa svikter oss aldrig[;)]Vi har også vedovn/peis vist vi gidder å fyre opp,og da ligger pumpa å blåser så vidt.Står på 23 grader og auto pluss heat her da.

[8D]

Back
Topp