Palmeolje i mme

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Vi har brukt Collett mme fra gutten vår var rundt 3-4 mnd. Nå er han 6 mnd og det plutselig så jeg at palmeolje er listet som nummer 2 på ingredienslisten over flere typer oljer den har som innhold.
Føler det nesten er direkte uetisk å fortsette bruken og ikke minst fordi det skal være skadelig for hjerte.
Faktisk inneholder også de fleste babygrøter palmeolje (se kilde) og utifra det jeg finner i full fart er det nesten umulig å finne en mme uten palmeolje. Det står riktignok ikke svart på hvitt men de fleste gjemmer det under ''vegetabilske oljer''.

Er det noen som vet om en konkret mme og en babygrøt uten palmeolje?

Jeg letet også etter mme uten palmeolje.. tror ikke det finnes..

Palmeolje er visst ikke skadelig for små barn:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Tror ikke det finnes mme uten..:-( Men når det gjelder grøt ser jeg ikke noe problem, det finnes jo så mye godt å lage grøten av! :-)

Det finnes nok sunnere alternativ enn palmeolje. Mye av grunnen til at det brukes ligger nok i bunn og grunn mtp pris.

Man kan bruke holle da det er uten palmeolje, men da må barnet få jern tilsatt via andre matvarer eller ved tilskudd..

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

1) det er riktig, du finner ikke mme uten palmeolje!
Jeg ble sjokkert da jeg fant ut av dette, men barnet trenger mme så det måtte jeg bare godta!

2)palmeolje er visst ikke farlig for småbarn, det forhøyer kolesterolet til voksne som er faresonen for overvekt o.l. Men dette gjelder ikke småbarn, så du kan fint gi mme med god samvittighet ;)

Det er utrolig kjipt at man ikke kan få tak i MME uten paljeolje. Ser av linker her at det ikke er så skadelig for babyer, men det er ikke helt heldig for miljøet da :o

Det er utrolig kjipt at man ikke kan få tak i MME uten paljeolje. Ser av linker her at det ikke er så skadelig for babyer, men det er ikke helt heldig for miljøet da :o
Enig!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp