Pakket og klar?

Lillelottoventer

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Nå er det bare 10 dager til termin. Frøkna ligger godt festet med hodet ned. Selv har jeg hverken pakket fødebag eller skrevet fødebrev. Klarer bare ikke ta meg sammen til det. Veldig kjeeelig hvis fødselen plutselig er igang og vi må dra til sykehuset. Pga tidligere KS for ikke så lang tid siden vil sykehuset også ha vi kommer inn med en gang istedenfor å vente hjemme så lenge som mulig.: så bør vel pakke snart. Hva har dere pakket? Kommer bare til å ta med meg det aller mest nødvendige..
 
Dette har jeg pakket i min fødebag:

- joggedress
- truser, sokker, ammebh
- cardigan, løs bukse, t-skjorte og ammesinglet
- toalettsaker (inkl. purelan, kompresser og ammeinnlegg osv)
- slippers
- snacks som godteri, nøtter, proteinbarer, red bull osv og egen vannflaske med sugerør
- klær til baby, bilstol og stelleveske (de to siste skal ligge i bilen bare)

Skal også pakke ned pc, ladere, ørepropper, bbhugme-puta mi og en morgenkåpe :happy:
 
Jeg har bare hevet en greier i en bag, har nesten ikke peiling på hva jeg dytta nedi engang. Haha...
Tror jeg har en sjokolade der..
Hjemkomstklær til baby.
Litt klær til meg.
Bæresjal.
Tøfler.
Toalettsaker, øreplugger, lader...
Og noe "in case of car birth" greier. Oppsugningsmatte, håndkle, hansker..?
Noe sånt....
 
Fødebagen er ferdig pakket, mangler kun å legge mobil lader og mappen med helsekort osv oppi, men det blir å ta den dagen vi reiser inn ettersom at jeg har det med til jordmot fortsatt :)

- Skifteklær til meg selv, samt amme bh, topp og innlegg (ull), pysjbukse og tykke lubber
- Sandaler
- Toalettsaker: Tannkost og krem, dusjsåpe og shampoo, body lotion, håndkrem og lipsyl, deo og parfyme, kjølebind, purelan krem og multimam kompress til brystvortene + litt til samboer
- Skifteklær til samboer
- 2 body og 2 sett til baby i strl 50 og 56, ullbody og ullongs til å ha under hentesettet når vi skal hjem, 2 tepper, koseklut, tutt, 3 par sokker i bomull og ull, 2 luer i strikk og ull.
- Forskjellig digg; alt fra kjeks til sjokolade og chips! :rolleyes:
 
Pakket for 3-4 uker siden, var vel litt vel optimistisk :hilarious: Har pakket to kosebukser, et par truser, en ammesingelett, en kardigan, crocks til dusjing og sandaler til å gå inne med og toalettsaker. Sjokoladeplate, en t-skjorte til mannen just incase…
To bodyer og ei strømpebukse og et strikka hentesett til babyen. Bilstol og base står klart under trappa.
Kanskje mer.. husker ikke helt. men av toalettsaker; ta med lipsyl! Husker jeg hadde sykt tørre lepper på sykehuset, enten pga ekstremt mye pust og pes under fødsel eller den tørre lufta der :hilarious:
 
Babybagen er grei-ish. Mangler hjemreisebleie (tøy) og et ullteppe. Og kanskje noen smokker.

Min bag inneholder en toalettmappe, sjampo og dusjsåpe, en koffeinfri energidrikk, 4 singletter, 1 jakke å reise hjem i, en nattbukse, en vanlig bukse, 4 par sokker og en truse eller to. Det meste blir nok med hjem ubrukt, siden jeg bor i sykehusklær og ikke bytter undertøy før evt rett før hjemreise (bruker nettingtrusene man får).

Skal ha med meg crocsene, litt spekemat som ligger klar i kjøleskapet og Nintendo switch (fordi jeg kjeder meg noe helt voldsomt på sykehuset).
 
Til baby sin fødebag/stellebag pakker jeg:

2 bodyer, 2 bukser, 2 sokker og en babylue(brukes til hjemreisen) Vi har bilstolpose, så kommer ikke til å pakke en bamsedress, ellers hadde jeg gjort det. Må være to dager på sykehuset etter KS, så i den tiden bruker lille sykehusklærne.
Babypledd
2 Mam-smokker
Koseklut
Gulpekluter
bleier
Inotyol til stumpen
Tørre Våtservietter som jeg selv våter med kokt vann og litt nøytral olje
Liten flaske med babyolje, som jeg etterfyller med solsikkeolje når den er tom

Til min fødebag:

Helsekortet
2 Amme-bh'er
2 Amme-topper
Medela Purelan brystvortesalve
Multi-mam salve til såre bryst
Amme-innlegg fra Medela(de synes jeg var best, kjøpes på apotek)
Store bind kjøpt på apoteket
Brukte nettingtrusene fra sykehuset de andre gangene, og kommer til det denne gang også.
Bruker gravidbukser/gravidtights etter fødsel og legger med 2 stk.
Slippers- Lett å få på føttene og komfortable.
Sminke, tannbørste, tannkrem, deo, børste, leppepomade og hygienesaker som krem, dusjsåpe, sjampo og balsam(bruker sånne små flasker)
Lader til mobil
Tyggis
Brus/redbull til mannen og litt snacks til han
Tablet så jeg kan se nyheter, serier og filmer:happy:
 
Det eneste jeg har pakket enda er amme-bh, ammeinnlegg og brystskjold.
Nå er det konfirmasjonsplanlegging som det fokuseres på, men siden jeg skal til sykehuset på mandag og blir der til babyen kommer, må jeg vel pakke resten straks konfirmasjonen er unnagjort!
 
Back
Topp